| Vyučující | 
    | 
            
                
                    Bárta Ondřej, Mgr. Ph.D.
                
                    Drahoš Bohuslav, doc. RNDr. Ph.D.
                 | 
    | Obsah předmětu | 
    | Chemická literatura - její zdroje a rozdělení. Identifikační čísla - struktura a typy. Práce s programy na tvorbu chemických vzorců. Vyhledávací služby a využití informačních zdrojů internetu. Informační zdroje dostupné na PřF UP. Práce s vybranými chemickými databázemi (SciFinder, Web of Science, Reaxys aj.). Praktická ukázka literární rešerše a její následné samostatné provedení. 
 
 | 
    | Studijní aktivity a metody výuky | 
    | Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) 
                    
                
                    
                    Účast na výuce
                        - 26 hodin za semestr
                    Domácí příprava na výuku
                        - 18 hodin za semestr
                    Příprava na zápočet
                        - 16 hodin za semestr
                     | 
    
    
        
        
            | Výstupy z učení | 
        
            | Předmět je zaměřen na praktické využití moderních informačních zdrojů v chemii. Vybavit si základní rozdělení chemické literatury a informačních zdrojů. Internetové zdroje chemických informací.  Znalost vyhledávání v základních chemických databázích. Popsat  význam rešerše ve vědecké práci. Scientometrie.
 
 | 
        
            | Předpoklady | 
        
            | Znalost střeoškolské informatiky. 
 
 | 
        
            | Hodnoticí metody a kritéria | 
        
            | Seminární práce 
 Vypracovat rešerši na zadané téma.
 
 | 
    
    | Doporučená literatura | 
    | 
            
                
                
                    J. Jindřich. (2017). Databázové zdroje v chemii, Chem. Listy 2017, 111, 731-737. 
                
                    P. Klán, J. Mindl, A. Štědrý, E. Rubešová. (1999). Chemická informatika. Úvod do používání Internetu.. AV ČR, Praha. 
                 
 
 |