Předmět: Školní pokusy 1

« Zpět
Název předmětu Školní pokusy 1
Kód předmětu AFC/SKP1
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Smékal Zdeněk, RNDr. Ph.D.
  • Klečková Marta, doc. RNDr. CSc.
  • Mašláňová Helena, RNDr. Ph.D.
Obsah předmětu
" v laboratorním cvičení Školní pokusy 1 jsou zařazeny demonstrační a žákovské experimenty z obecné, anorganické a analytické chemie, tématické celky a k nim vybrané experimenty: " fyzikální vlastnosti chemických látek " kyslík a jeho vlastnosti " vodík a jeho vlastnosti " halogeny - chlor, brom, jod a jejich sloučeniny " síra a sloučeniny síry " dusík, fosfor a jejich sloučeniny " uhlík, křemík a jejich sloučeniny " kovy a jejich sloučeniny " kvantitativní, semikvantitativní, kvalitativní pokusy " efektní pokusy " promítané pokusy

Studijní aktivity a metody výuky
Laborování
  • Příprava na zápočet - 10 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 35 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 52 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 23 hodin za semestr
Výstupy z učení
V rámci laboratorního cvičení "Školní pokusy 1" studenti získají praktické dovednosti pro bezpečnou realizaci školních demonstračních a žákovských experimentů z obecné, anorganické a analytické chemie.
Aplikovat teoretické poznatky chemie při realizaci školních demonstračních a žákovských experimentech z obecné, anorganické a analytické chemie.
Předpoklady
Znalosti anorganické chemie a laboratorní techniky.

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta

Pro úspěšné absolvováni předmětu musí student splnit 100% účast na cvičeni, zpracovat kartotéku pokusů z laboratorního cvičení a provést vystup s demonstračním experimentem.
Doporučená literatura
  • Schoolbook for Chemistry.
  • Učebnice chemie pro gymnázia, ZŠ a SŠ.
  • B. Z. Shakhashiri. (2011). Chemical Demonstrations. vol. 1- 5. Wisconsin.
  • Čtrnáctová H., J. Halbych, J. Hudeček, J. Šímová. (2000). Chemické pokusy pro školu a zájmovou činnost. Prospektrum.
  • G. C. Hill, J. S. Holman. (2021). Chemistry in context. Laboratory Manual. ELBS/Nelson.
  • J. Trtílek a kolektiv. (1973). Školní pokusy. SNP, Praha.
  • K. Sucháčková, B. Drahoš, M. Klečková. (2019). Sbírka vybraných praktických úloh Chemické olympiády. VUP, Olomouc.
  • M. Klečková, Z. Šindelář. (2013). Školní pokusy z anorganické a organické chemie (skriptum). VUP, Olomouc.
  • M. Pash, T. G. Gardner, G. Sparks-Langerová, A. J. Starková. (1998). Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Portál.
  • S. L. Seager, M. R. Slabaugh. (2000). Chemistry for Today. Brooks/Cole.
  • T. Dickson. (1995). Introduction to Chemistry laboratory experiments. J. Wiley.
  • T. L. Brown, H. E. LeMay, B. E. Bursten. (1997). Chemistry. Prentice-Hall.
  • V. Švec, O. Šimoník. (1996). Praktikum didaktických dovedností. Brno.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Přírodovědecká fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství chemie pro střední školy maior (2019) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní