| Vyučující | 
    | 
            
                
                    Prášilová Jana, Mgr. Ph.D.
                 | 
    | Obsah předmětu | 
    | Konkretizace učiva chemie ve vzdělávacích standardech, Rámcových vzdělávacích programech ZŠ a SŠ.  Význam a využití reálného chemického experimentu v poznávacím procese a ve výuce chemie. Badatelsky orientovaná výuka chemie. Integrovaná výuka přírodovědných předmětů, přírodovědná gramotnost. Uplatnění konstruktivismu ve výuce chemie. Projektové, skupinové, kooperativní a popularizační formy výuky chemie.Využití multimedií a Internetu ve výuce chemie.  Hodnocení vzdělávacích výsledků žáků, nová maturita z chemie. Mezinárodní evaluace vzdělávacího procesu v oblasti přírodovědných předmětů na ZŠ a SŠ. 
 
 | 
    | Studijní aktivity a metody výuky | 
    | Přednášení 
                    
                
                    
                    Příprava na zkoušku
                        - 40 hodin za semestr
                    Semestrální práce
                        - 40 hodin za semestr
                     | 
    
    
        
        
            | Výstupy z učení | 
        
            | Přednáška "Moderní trendy v didaktice chemie" má za cíl seznámit studenty s nejnovějšími metodami výuky chemie na všech typech škol a s metodikou tvorby školních vzdělávacích programů. Popsat moderní metody výuky chemie a tvorbu školních vzdělávacích programů.
 
 | 
        
            | Předpoklady | 
        
            | Absolvování magisterského studijního oboru učitelství chemie. 
 
 | 
        
            | Hodnoticí metody a kritéria | 
        
            | Ústní zkouška 
 Zpracování semestrální práce na zadané téma. Ústní zkouška.
 
 | 
    
    | Doporučená literatura | 
    | 
            
                
                
                    D. Nezvalová. (2001). Některé trendy pregraduální přípravy učitelů. Olomouc, Vydavatelství UP, 48 s. 
                
                    G. Petty. (1996). Moderní vyučování. Portál, Praha. 
                
                    G. Rogers, L. Budham. (1992). Evaluation in School. London, Routledge. 
                
                    J. A. Komenský. (1948). Didaktika velká. Brno, Komenium. 
                
                    J. Palečková, V. Tomášek. (2001). Posun ve znalostech čtrnáctiletých žáků v matematice a přírodních vědách (TIMSS). Praha, ÚIV. 
                
                    J. Straková. (2002). Vědomosti a dovednosti pro život (PISA). Praha, ÚIV. 
                
                    L. Held. (2011). Výskumne ladená koncepcia prírodovedného vzdelavania.. Trnava. 
                
                    M. Kleňhová, J. Palečková, S. Pikálková. (2003). České školství v mezinárodním srovnání. Praha, Tauris. 
                
                    Nezvalová D. (2002). Kvalita ve škole. Olomouc, Vydavatelství UP, 111 s. 
                
                    V. Richardson. (1997). Constructivist Teacher Education. London, The Falmer Press, 191 s. 
                 
 
 |