Vyučující
|
-
Harmáček Jaromír, doc. Ing. Mgr. Ph.D.
-
Schlossarek Martin, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Ekonomická evaluace poskytuje zpětnou vazbu o tom, zda konkrétní investiční program představuje efektivní vynaložení zejména finančních, ale i lidských či materiálních zdrojů. Předmět seznamuje studenty s vybranými analytickými nástroji využívanými mimo jiné v oblastech rozvojové spolupráce či ochrany životního prostředí. Konkrétně jde především o cost-benefit analýzu (CBA), cost-effectiveness analýzu (CEA) a cost-utility analýzu (CUA). V rámci předmětu diskutované případové studie jsou relevantní především pro rozvojové země.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je seznámit studenty se základními nástroji ekonomické evaluace.
Studenti pochopí a umí v praxi aplikovat základní nástroje ekonomické evaluace.
|
Předpoklady
|
Předpokládá se znalost základů aplikované statistiky.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Písemná zkouška
Písemná zkouška v rozsahu probírané látky, samostatná práce, prezentace
|
Doporučená literatura
|
-
Briggs, Andrew H., Karl Claxton and Mark J. Sculpher. (2006). Decision modelling for health economic evaluation. Oxford: Oxford University Press.
-
Dominic J. BREWER, Patrick J. MCEWAN. (2010). Economics of education. Amsterdam: Elsevier.
-
Folland, S., Goodman, A.C., Stano, M. (2017). The Economics of Health and Health Care. London: Routledge.
-
Glewwe, P. (2014). Education policy in developing countries. Chicago, Ill.
-
Levin, Henry M. (2018). Economic evaluation in education: cost-effectiveness and benefit-cost analysis. Los Angeles: SAGE.
|