Vyučující
|
-
Syrovátka Miroslav, doc. Mgr. Ph.D.
-
Schlossarek Martin, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Předmět je zaměřen na analýzu (konstrukce, interpretace, politické využití) rozvojových ukazatelů, zejména ukazatelů složeného charakteru. Předmět je rozdělen do dvou bloků. První část předmětu se zabývá významem a tvorbou ukazatelů, pokrývá jednotlivé kroky konstrukce ukazatele. Jako případové studie jsou analyzovány vybrané rozvojové ukazatele. Ve druhé části předmětu budou studenti pracovat ve skupinách na výzkumu vybraného ukazatele (analýza a návrh úpravy metodiky, aplikace existujícího ukazatele, konstrukce nového ukazatele, politické využití ukazatele atd.). Předmět předpokládá základní znalosti rozvojové ekonomie a kvantitativních metod.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je seznámit studenty s konstrukcí složených rozvojových ukazatelů.
Studenti budou schopni analyzovat kompozitní rozvojové ukazatele.
|
Předpoklady
|
Předmět není formálně podmíněn, avšak je doporučena znalost základů rozvojové ekonomie a kvantitativních metod.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
Hodnocení předmětu zohledňuje aktivitu v seminářích, domácí přípravu a ústní pohovor k výzkumu studentů.
|
Doporučená literatura
|
-
Bandura, R. (2008). A survey of composite indices measuring country performance: 2008 update..
-
Organisation for Economic Co-operation and Development. (2008). Handbook on constructing composite indicators: Methodology and user guide..
-
Organisation for Economic Co-operation and Development. (2015). How's life? 2015. Measuring well-being..
-
Stiglitz, J. E., Sen, A., Fitoussi, J.-P. et al. (2009). Report by the Commission on the measurement of economic performance and social progress..
|