| Název předmětu | Žák se speciálními vzdělávacími potřebami |
|---|---|
| Kód předmětu | KPP/ZSP |
| Organizační forma výuky | Seminář |
| Úroveň předmětu | Magisterský |
| Rok studia | nespecifikován |
| Semestr | Zimní |
| Počet ECTS kreditů | 2 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | Povinný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
Témata: - Vzdělávání dětí, žáků a studentů se SVP v minulosti - Aktuální řešení speciálních vzdělávacích potřeb v rámci české školské legislativy - Pojem a obsah podpůrných opatření - Diagnostika SVP - Druhy podpůrných opatření uplatnitelných ve vzdělávání - Povinnosti školy, pedagogů při naplňování SVP - Specifické skupiny dětí, žáků a studentů se SVP (žáci se zdravotním postižením, znevýhodněním, znevýhodněním socio-kulturním, žáci talentovaní) - Pedagogičtí pracovníci podílející se na naplňování SVP - Zásady komunikace se žákem se SVP/ zákonnými zástupci
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| nespecifikováno |
| Výstupy z učení |
|
Připravit absolventa studijní disciplíny na práci se žákem se speciálními vzdělávacími potřebami, vnímat jeho potřeby a znát právní, organizační, personální a související reflexi speciálních vzdělávacích potřeb ve vzdělávacím systému ČR.
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: - Znát rozdíly mezi inkluzivním a speciálním vzděláváním - Rozumět odborným i legislativním pojmům z oblasti speciálních vzdělávacích potřeb - Definovat speciální vzdělávací potřeby v jejich různých druzích - Rozumět postavení dětí, žáků a studentů se SVP v třídím kolektivu - Znát a v praxi naplnit povinnosti školy a pedagogů při naplňování speciálních vzdělávacích potřeb - Znát a v praxi uplatnit stanovenou pracovní náplň jednotlivých pedagogických profesí, které se podílejí na definici a naplnění SVP |
| Předpoklady |
|
nespecifikováno
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
nespecifikováno
|
| Doporučená literatura |
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
|---|---|---|---|---|
| Fakulta: Přírodovědecká fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství biologie a environmentální výchovy pro střední školy maior (2021) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Přírodovědecká fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství fyziky pro střední školy maior (2019) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Přírodovědecká fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství chemie pro střední školy maior (2019) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Přírodovědecká fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství biologie pro střední školy maior (2019) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Přírodovědecká fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství informatiky pro střední školy maior (2019) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Přírodovědecká fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství geografie pro střední školy maior (2019) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Přírodovědecká fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství deskriptivní geometrie pro střední školy maior (2019) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Přírodovědecká fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství geologie a ochrany životního prostředí pro střední školy maior (2019) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Přírodovědecká fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství matematiky pro střední školy maior (2019) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |