| Název předmětu | Speciálně pedagogická propedeutika |
|---|---|
| Kód předmětu | KPP/SPP |
| Organizační forma výuky | Přednáška |
| Úroveň předmětu | Bakalářský |
| Rok studia | nespecifikován |
| Semestr | Zimní |
| Počet ECTS kreditů | 2 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | Povinný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
Témata - speciální pedagogika a její základní terminologie - postavení lidí s postižením v naší společnosti, prožívání rodin s dítětem s postižením - podpora lidí s postižením poskytovaná státem - školská legislativa - vymezení základních pojmů a principů v kontextu vzdělávání a poradenství pro děti, žáky a studenty se speciálními vzdělávacími potřebami - podpůrná opatření - druhy a stupně, doporučení k poskytování podpůrných opatření ze školského poradenského zařízení - potřeby dětí, žáků a studentů se zrakovým postižením, přístup k těmto dětem, žákům a studentům - potřeby dětí, žáků a studentů se sluchovým postižením, přístup k těmto dětem, žákům a studentům - potřeby dětí, žáků a studentů s omezením hybnosti, přístup k těmto dětem, žákům a studentům - potřeby dětí, žáků a studentů s mentálním postižením, přístup k těmto dětem, žákům a studentům - potřeby dětí, žáků a studentů s problémovým chováním, přístup k těmto dětem, žákům a studentům
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| nespecifikováno |
| Výstupy z učení |
|
Po absolvování předmětu by studenti měli: - mít náhled na postavení lidí s postižením ve společnosti, - získat základní přehled o podpoře, kterou ČR nabízí lidem s postižením (zapojení různých resortů) - orientovat se v aktuální školské legislativě, konkrétně legislativních dokumentech upravujících výchovu, vzdělávání a poradenství pro děti, žáky a studenty se speciálními vzdělávacími potřebami - pracovat s doporučením k poskytování podpůrných opatření ze školského poradenského zařízení - chápat základní potřeby jednotlivých skupin dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami a lidsky s pedagogickým taktem přistupovat k těmto dětem, žákům a studentům
|
| Předpoklady |
|
nespecifikováno
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
nespecifikováno
- závěrečný písemný kolokviální test |
| Doporučená literatura |
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
|---|---|---|---|---|
| Fakulta: Přírodovědecká fakulta | Studijní plán (Verze): Biologie a environmentální výchova pro vzdělávání maior (2021) | Kategorie: Ekologie a ochrana životního prostředí | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Přírodovědecká fakulta | Studijní plán (Verze): Biologie pro vzdělávání maior (2019) | Kategorie: Biologické obory | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Přírodovědecká fakulta | Studijní plán (Verze): Matematika pro vzdělávání maior (2023) | Kategorie: Matematické obory | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Přírodovědecká fakulta | Studijní plán (Verze): Geografie pro vzdělávání maior (2019) | Kategorie: Geografické obory | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Přírodovědecká fakulta | Studijní plán (Verze): Informatika pro vzdělávání maior (2024) | Kategorie: Informatické obory | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Přírodovědecká fakulta | Studijní plán (Verze): Geologie a ochrana životního prostředí pro vzdělávání maior (2019) | Kategorie: Geologické obory | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Přírodovědecká fakulta | Studijní plán (Verze): Deskriptivní geometrie pro vzdělávání maior (2019) | Kategorie: Matematické obory | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Přírodovědecká fakulta | Studijní plán (Verze): Fyzika pro vzdělávání maior (2019) | Kategorie: Fyzikální obory | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Přírodovědecká fakulta | Studijní plán (Verze): Chemie pro vzdělávání maior (2024) | Kategorie: Chemické obory | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |