| Název předmětu | Pedagogická psychologie 1 |
|---|---|
| Kód předmětu | KPP/PP1 |
| Organizační forma výuky | Přednáška |
| Úroveň předmětu | Magisterský |
| Rok studia | nespecifikován |
| Semestr | Zimní |
| Počet ECTS kreditů | 2 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | Povinný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
Učení, učební styly, učební strategie Motivace k učení a motivační činitelé (např. odměny, úspěch atd.) Emoce a jejich vliv na učení Hodnocení ve škole Kreativita a její rozvoj Nadaný žák Poznámka: Lektor si vyhrazuje právo na změnu témat i jejich pořadí. Ne všechna témata musí být probrána během přímé výuky.
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující práce ve skupinách |
| Výstupy z učení |
|
Cílem tohoto předmětu je poskytnout studentům hlubší a komplexní pochopení psychologických principů učení a rozvoje žáků, s důrazem na aplikaci v pedagogické praxi. Studenti se seznámí a osvojí si koncepty týkající se procesů učení, osvojí si poznatky o faktorech motivujících proces učení, o vlivu emocí a hodnocení na edukační proces, seznámí se s metodami práce s nadanými žáky a možnostmi podpory kreativity v procesu učení. Po úspěšném absolvování předmětu budou studenti schopni kriticky analyzovat a aplikovat psychologické poznatky v oblasti učení a rozvoje, což jim umožní lépe porozumět a efektivněji reagovat na potřeby studentů v různých vzdělávacích kontextech. Získají praktické nástroje pro podporu motivace, kreativity a celkového rozvoje žáků.
Student dokáže analyzovat a interpretovat psychologické faktory ovlivňující vzdělávací procesy. Student dokáže aplikovat teoretické poznatky z oblasti učení, emocí a motivace při ovlivňování žákova/studentova učebního procesu. Student zná metody, jakými ovlivnit kreativní proces při učení a třídní klima. |
| Předpoklady |
|
nespecifikováno
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
Známkou, Ústní zkouška, Písemný test
Aktivní účast při diskusích v hodině. Závěrečný písemný test či ústní zkouška. ISP upřesnění požadavků na základě osobní domluvy s vyučující |
| Doporučená literatura |
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
|---|---|---|---|---|
| Fakulta: Přírodovědecká fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství biologie a environmentální výchovy pro střední školy maior (2021) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Přírodovědecká fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství fyziky pro střední školy maior (2019) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Přírodovědecká fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství chemie pro střední školy maior (2019) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Přírodovědecká fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství biologie pro střední školy maior (2019) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Přírodovědecká fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství informatiky pro střední školy maior (2019) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Přírodovědecká fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství geografie pro střední školy maior (2019) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Přírodovědecká fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství deskriptivní geometrie pro střední školy maior (2019) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Přírodovědecká fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství geologie a ochrany životního prostředí pro střední školy maior (2019) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Přírodovědecká fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství matematiky pro střední školy maior (2019) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |