Název předmětu | Profesní etika učitele |
---|---|
Kód předmětu | KPP/PEU |
Organizační forma výuky | Přednáška + Seminář |
Úroveň předmětu | Bakalářský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Letní |
Počet ECTS kreditů | 2 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinně-volitelný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
Etika jako filozofická disciplína. Přehled etických teorií. Místo profesní etiky v systému mezilidských vztahů. Etické kodexy jako regulátory chování profesních skupin. Terminologické otázky učitelské etiky. Interakce etiky, pedagogiky a dalších disciplín. Vybrané koncepce učitelské etiky (Striek, Soltis, Brezinka, Homplewicz, Carr, Kotiger, Campbellová). Morální dilemata v profesi učitele
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: - definovat pojem etika, - objasnit základní etické kategorie a principy, - odlišit morální pravidla od konvencí a pravidel týkajících se personální domény, - posoudit přínos teorií morálního vývoje pro práci pedagoga, - aplikovat zásady obecné etiky do oblasti profesní etiky pedagoga, - zdůvodnit význam hodnotové výchovy, - organizovat výchovu tak, aby rozvíjela hodnoty žáka, - porozumět významu vlastní hodnoty v životě člověka, - zvnitřnit význam hodnoty lidské komunikace v mravním rozhodování
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
|
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Přírodovědecká fakulta | Studijní plán (Verze): Biologie a environmentální výchova pro vzdělávání maior (2021) | Kategorie: Ekologie a ochrana životního prostředí | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Přírodovědecká fakulta | Studijní plán (Verze): Deskriptivní geometrie pro vzdělávání maior (2019) | Kategorie: Matematické obory | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Přírodovědecká fakulta | Studijní plán (Verze): Geologie a ochrana životního prostředí pro vzdělávání maior (2019) | Kategorie: Geologické obory | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Přírodovědecká fakulta | Studijní plán (Verze): Fyzika pro vzdělávání maior (2019) | Kategorie: Fyzikální obory | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Přírodovědecká fakulta | Studijní plán (Verze): Geografie pro vzdělávání maior (2019) | Kategorie: Geografické obory | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Přírodovědecká fakulta | Studijní plán (Verze): Informatika pro vzdělávání maior (2024) | Kategorie: Informatické obory | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Přírodovědecká fakulta | Studijní plán (Verze): Chemie pro vzdělávání maior (2024) | Kategorie: Chemické obory | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Přírodovědecká fakulta | Studijní plán (Verze): Matematika pro vzdělávání maior (2023) | Kategorie: Matematické obory | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Přírodovědecká fakulta | Studijní plán (Verze): Biologie pro vzdělávání maior (2019) | Kategorie: Biologické obory | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |