Vyučující
|
-
Janoštík Radek, Mgr. Ph.D.
-
Večerka Arnošt, RNDr.
|
Obsah předmětu
|
1. Proces tvorby software 2. Požadavky klienta, analýza požadavků a funkční design 3. Komunikace s klientem 4. Testování software: cykly, skripty, prostředí a data 5. Druhy testů a modely testování 6. Nástroje pro automatické testování a nástroje pro správu chyb 7. Tvorba technické a uživatelské dokumentace 8. Projektový management 1 - úkoly, WBS, závislosti, metoda kritické cesty 9. Projektový management 2 - Ganttův diagram, plánování zdrojů , sledování průběhu projektu
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Demonstrace
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je pochopit proces vývoje software a naučit se "neprogramátorským" dovednostem při vývoji software a pochopit jejich důležitost.
3. Aplikace
|
Předpoklady
|
Základy programování.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška
Studenti se musí aktivně účastnit na výuce a řešit přidělené problémy.
|
Doporučená literatura
|
-
Brian W. Kernighan, Rob Pike. (1999). The Practice of Programming. Addison-Wesley.
-
Glenford J. Myers. (2004). The Art of Software Testing. John Wiley & Sons.
-
Gunnar Övergaard, Karin Palmkvist. (2004). Use Cases Patterns and Blueprints. Addison-Wesley.
-
Patton R. (2002). Testování softwaru. Computer Press.
-
Stephen T. Albin. (2003). The Art of Software Architecture: Design Methods and Techniques. John Wiley & Sons.
-
Stephen Vance. (2014). Quality Code, Software Testing Principles, Practices, and Patterns. Addison-Wesley.
-
Wiegers, Karl. E. (2008). Požadavky na software. Computer Press.
|