Název předmětu | Soft Computing |
---|---|
Kód předmětu | KMI/PGSSA |
Organizační forma výuky | Konzultace |
Úroveň předmětu | Doktorský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Zimní a letní |
Počet ECTS kreditů | 15 |
Vyučovací jazyk | Čeština, Angličtina |
Statut předmětu | nespecifikováno |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
Teoretické základy a aplikace fuzzy množin, teorie neurčitosti, neuronových sítí a genetických algoritmů. 1. Úvod do fuzzy množin: fuzzy množiny a operace s nimi, fuzzy relace a operace s nimi, základní typy fuzzy relací. 2. Vybrané aplikace fuzzy množin: pravidlové systémy, fuzzy regulátory. 3. Teorie neurčitosti založené na monotónních měrách (Choquetovy kapacity, possibility/necessity míry, belief/plausibility míry, pravděpodobnostní míry, další specilání míry). 4. Rough sets, nerozlišitelnost, horní a dolní aproximace a související pojmy, zejm. pojmy informační systém,rozhodovací tabulka, indukované relace. Rough sets a fuzzy množiny. Vybrané oblasti použití rough sets. 5. Základní pojmy neuronových sítí, neuron, neuronová síť, učení, trénovací a testovací množina. Jednoduchý perceptron a jeho adaptace. 6. Vícevrstvé neuronové sítě: architektura, univerzální aproximační schopnost, adapcace metodou backpropagation. Příklady použití vícevrstvých neuronových sítí. Vybrané teoretické problémy (složitost učení, aproximační vlastnosti). 7. Hopfieldovy a asociativní neuronové sítě: architektura, stabilita, adaptace. Asociativní sítě a jejich použití v optimalizačních problémech (stabilní body jako řešení). 8. Genetické algoritmy: základní princip a pojmy, Hollandova věta o schématech. 9. Fuzzy-neuronové sítě, principy a vybrané směry.
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Přednášení |
Výstupy z učení |
Studenti se seznámí se základními pojmy z soft computing.
2. Porozumění Popsat a důkladně pochopit principy a metody soft computing. |
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
Ústní zkouška, Písemná zkouška
Aktivní účast v hodině. Plnění zadaných úkolů. Složení ústní (příp. písemné) zkoušky. |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr |
---|