Vyučující
|
-
Krupka Michal, doc. RNDr. Ph.D.
-
Kauer Martin, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
Předmět je doplňkem souběžně probíhajícího teoretického předmětu Geometrie pro informatiky a slouží k praktickému procvičení v něm probíraných matematických základů počítačové grafiky. Výuka probíhá za pomoci grafické knihovny OpenGL, schopnosti, které studenti získají, jsou ale použitelné i v ostatních běžně používaných grafických knihovnách. 1. Základy práce OpenGL: pipeline, inicializace, základní funkce OpenGL, kreslení objektů v rovině, polygony. 2. Pokročilejší kreslení v OpenGL: Bézierovy křivky, barevné modely, třetí rozměr, stínování, světla a jejich druhy. 3. Souřadnicové systémy a transformace: afinní souřadnicové systémy v OpenGL, matice přechodu. 4. Afinní transformace: základní afinní transformace a jejich matice, rovnoběžná projekce a její matice, matice Model, View a Projection, maticový zásobník. 5. Projektivní geometrie v OpenGL. Homogenní souřadnice, použití projekční matice k perspektivnímu promítání.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Demonstrace
|
Výstupy z učení
|
Studenti se seznámí s praktickým použitím teoretických pojmů z geometrie v počítačové grafice.
1. Znalost Popiš základní pojmy z geometrie s důrazem na počítačové zpracování.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška, Analýza výkonů studenta
Aktivní účast v hodině. Plnění zadaných úkolů.
|
Doporučená literatura
|
-
Bican L. (2000). Lineární algebra a geometrie. Praha, Academia.
-
Budinský B. (1983). Analytická a diferenciální geometrie. Praha, SNTL.
-
Horák P.; Janyška J. (2002). Analytická geometrie. Masarykova univerzita.
-
Pressley A. (2001). Elementary Differential Geometry. Springer.
-
Riddle D.R. (1998). Analytic Geometry. Brooks Cole.
-
Žára, J., Beneš, B., Sochor, J., Felkel, P. (2004). Moderní počítačová grafika, 2. vyd. Brno, Computer Press.
|