| 
        Lecturer(s)
     | 
    
        
            
                - 
                    Fňukal Miloš, RNDr. Ph.D.
                
 
            
                - 
                    Smolová Irena, doc. RNDr. Ph.D.
                
 
            
         
     | 
    | 
        Course content
     | 
    
        unspecified
         
         
     | 
    | 
        Learning activities and teaching methods
     | 
    | 
        
        Monologic Lecture(Interpretation, Training), Dialogic Lecture (Discussion, Dialog, Brainstorming), Work with Text (with Book, Textbook), Activating (Simulations, Games, Dramatization)
        
        
     | 
    
    
        
        
            | 
                Learning outcomes
             | 
        
        
            | 
                
             | 
        
        
            | 
                Prerequisites
             | 
        
        
            
                
                
                Fundamentals of the didactics of geography.
                
                
                    
                        
                    
                    
                
                
  
             | 
        
        
            | 
                Assessment methods and criteria
             | 
        
        
            
                
                    
                        Student performance, Systematic Observation of Student
                        
                        
                         
                        
                    
                    
                
                 Elaboration of didactic preparation in selected theme of cross-curricular subjects and its practical presentation in seminar.
                 
             | 
        
    
    | 
        Recommended literature
     | 
    
        
            
                
                - 
                    učebnice pro základní školy a gymnázia. 
                
 
            
                
                - 
                    Dolínská, V. (2010). (Multi)kultúrna perspektíva edukácie. Brno: Tribun. 
                
 
            
                
                - 
                    MŠMT. (2021). Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Praha: Výzkumný ústav pedagogický. 
                
 
            
                
                - 
                    Petrucijová, J. et al. (2010). Jeden svět - podpora multikulturní výchovy a vzdělávání. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě. 
                
 
            
                
                - 
                    Šikulová, R. et al. (2008). Od klíčových kompetencí učitele ke klíčovým kompetencím žáka: metodika rozvíjení klíčových kompetencí, průřezová témata, diagnostika. Ústí nad Labem: Univerzita Jana Evangelisty Purkyně. 
                
 
            
                
                - 
                    Verner, P. (2007). Mediální výchova: průřezová témata. Úvaly: Albra. 
                
 
            
                
                - 
                    VÚP. (2007). Rámcový vzdělávací program pro gymnázia. Praha : Výzkumný ústav pedagogický. 
                
 
            
         
         
         
     |