|
Vyučující
|
-
Holubová Renata, RNDr. CSc.
-
Slezáková Jana, RNDr. Ph.D.
-
Richterek Lukáš, Mgr. Ph.D.
-
Říha Jan, Mgr. Ph.D.
-
Kubínek Roman, doc. RNDr. CSc.
|
|
Obsah předmětu
|
Souvislá pedagogická praxe se realizuje v délce 3 týdny na gymnáziu, SŠ nebo ZŠ, při které se student působí celý den ve škole, seznamuje s chodem školy a pedagogickou dokumentací. Vyučovací povinnost studenta je minimálně 3 hod náslechů a 12 - 24 hod výstupů během 3 týdnů praxe (dle požadavků oborového garanta učitelsví). Před nástupem na souvislou pedagogickou praxi student/ka kontaktuje e-mailem garanta předmětu KEF/SPPR a zároveň i garanta všech typů praxí (RNDr. Jana Slezáková, Ph.D.) a dohodne se na průběhu samotné realizace. Následně student/ka kontaktuje praktikující školu. Podrobnější informace k praxi jsou k dispozici na stránkách Kabinetu pedagogické přípravy http://cpp.upol.cz/ v sekcích Aktuality; Dokumentace a pokyny pro školy; Dokumentace a pokyny pro studenty.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
|
Laborování
|
|
Výstupy z učení
|
Souvislá pedagogická praxe se realizuje v délce 3 týdny na gymnáziu, SŠ nebo ZŠ, při které se student působí celý den ve škole, seznamuje s chodem školy a pedagogickou dokumentací. Vyučovací povinnost studenta je minimálně 3 hod náslechů a 12 - 24 hod výstupů během 3 týdnů praxe (dle požadavků oborového garanta učitelsví).
Aplikovat teoretické znalosti didaktiky při výuce střední a základní škole.
|
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
KEF/PPPR
|
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
Pro úspěšné absolvováni předmětu musí student předložit tyto materiály: dotazník s hodnocením výkonu studenta při souvislé pedagogické praxi, výkaz o evidenci náslechů a výstupů, záznamy náslechů a přípravy na výstupy - vyučovací hodiny. Student/ka realizuje tento typ praxe následně po absolvování praxe průběžné (KEF/PPPR). Informace k předmětu Průběžná pedagogická praxe (KEF/PPPR) jsou k dispozici http://cpp.upol.cz/ v sekci Doplňující studium učitelství.
|
|
Doporučená literatura
|
-
Dokumentace školy.
-
Rámcový vzdělávací program gymnaziálního vzdělávání.
-
Učebnice přírodovědných předmětů.
-
Pasch M. a kol. (1998). Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Portál, Praha.
-
Petty, G., & Foltýn, J. (2013). Moderní vyučování. Praha: Portál.
|