Předmět: Pedagogika pro optometrii

» Seznam fakult » PRF » KEF
Název předmětu Pedagogika pro optometrii
Kód předmětu KEF/PGOM
Organizační forma výuky Přednáška
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 1
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Slezáková Jana, RNDr. Ph.D.
Obsah předmětu
Předmět je koncipován jako teoreticko-praktický, neboť studentům poskytne základní a částečně komplexní znalosti z oblasti pedagogiky a didaktiky. Pedagogika, jako vědní disciplína, zde vystupuje jako systematické zkoumání procesů výchovy a vzdělávání, jejich struktury, podstaty a zákonitostí. Studenti se seznámí s definicí pojmu pedagogika, základními charakteristikami této disciplíny a jejími konkrétními metodami, mezi které patří například dialogické metody nebo metody problémového vyučování. V rámci kurzu bude kladen důraz na pochopení problematiky pedagogiky a jejích specifik ve vztahu s edukací v oblasti optometrie. Studenti poznají předmět pedagogiky, který zahrnuje zejména výchovu jako ústřední pojem, proces výchovy a jeho jednotlivé etapy - od raného věku, přes dětství, dospívání až po dospělost. Získané znalosti didaktických principů a praktické využití pedagogických metod umožní studentům lépe porozumět roli optometristy nejen jako odborníka na zrak, ale také jako vzdělavatele, který působí na pacienty nejen preventivně, ale i výchovně. Studenti tak budou připraveni efektivně předávat informace, edukovat pacienty o správné péči o zrak a o prevenci zrakových obtíží.

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení
Výstupy z učení
Cílem předmětu je rozvíjet komunikační a didaktické dovednosti nezbytné pro profesionální přístup k pacientům v optometrické praxi.
Předmět zaměřený na získání znalostí. Definovat hlavní pojmy, popsat hlavní přístupy, prokázat teoretické znalosti pro řešení modelových problémů.
Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta, Rozhovor

Vědomosti o pojmech z prezentovaných tematických celků, kolokvium
Doporučená literatura
  • http://www.uiv.cz.
  • KASPER, T., KASPEROVÁ, D. (2023). Dějiny pedagogiky. Praha: Grada.
  • Mužík, J. (1998). Andragogická didaktika. Praha: Codex Bohemia.
  • Mužík, J. (1998). Andragogická didaktika. Praha: Codex.
  • Nezvalová, D. (2008). Moduly pro profesní přípravu učitele přírodovědných předmětů a matematiky, 1. vyd.. Olomouc, Univerzita Palackého.
  • PIVARČ, J. (2024). Pedagogika s nadhledem. Univerzita J. E. Purkyně v Ústí nad Labem, PdF Ústí nad Labem.
  • VALIŠOVÁ, A., KOVAŘÍKOVÁ, M. (2021). Obecná didaktika. Praha: Portál.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr