Vyučující
|
-
Bártová Iveta, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
V rámci tohoto předmětu student absolvuje souvislou čtyřtýdenní pedagogickou praxi na zvolené střední škole, kde se pod vedením cvičného učitele podílí na jeho běžných pracovních povinnostech. V průběhu praxe je student seznámen s prostředím školy, dokumentací učitele, zúčastní se stanoveného počtu vyučovacích hodin cvičného učitele a poté sám realizuje předepsaný počet vyučovacích hodin z chemie.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Demonstrace
- Exkurze
- 40 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 20 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem praxe je aplikovat poznatky získané v průběhu teoretické části studia v přímé práci s žáky.
Aplikovat získané poznatky při praktickém vedení vyučovacích hodin na střední škole.
|
Předpoklady
|
Před nástupem na pedagogickou praxi musí student absolvovat předmět Didaktika chemie DICH a praktické cvičení Školní pokusy 1 nebo 2.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
Absolvování předepsaného počtu hodin náslechů a výstupů.
|
Doporučená literatura
|
-
Rámcový vzdělávací program pro gymnázia. VÚP, Praha.
-
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. VÚP, Praha.
-
Ch. Kyriacou. (2008). Klíčové dovednosti učitele. Portál.
-
Klapal, V. (2006). Pedagogická praxe. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
-
Meyer E.F, Falkner N., Sooriamurthi R., Michalewicz Z. (2014). Guide to Teaching Puzzle-based Learning. Springer.
-
N. Mazáčová. (2014). Pedagogická praxe. Karolinum.
-
Zelinková, O. (2011). Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program: [nástroje pro prevenci, nápravu a integraci]. Praha: Portál.
|