Vyučující
|
-
Bártová Iveta, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Předmět PVCH1 se z větší části realizuje při výuce chemie, především laboratorních cvičení, na ZŠ, SŠ a gymnáziích ve spolupráci s učitelem chemie na dané škole. Cílem předmětu je zlepšení výchovy budoucích učitelů chemie a posílení jejich praktické, více motivační formy výuky chemie. Budoucím učitelům chemie je umožněn větší kontakt s žáky a studenty, přičemž si rozšíří pedagogicko-psychologickou praxi.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Laborování
- Domácí příprava na výuku
- 30 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 10 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 24 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem semináře "Praktická výuka chemie 1" je aplikovat praktické výukové metody při vedení laboratorních cvičení na vybrané střední škole.
Aplikovat teoretické znalosti výuky chemie při vedení laboratorních cvičení na vybrané střední škole.
|
Předpoklady
|
Absolvování předmětů základních chemických oborů.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
Pro úspěšné absolvováni předmětu musí student vést na SŠ, gymnázium nebo ZŠ praktická cvičení nebo chemický kroužek, musí odevzdat formulář o evidenci absolvovaných výukových hodin podepsanou vedoucím učitelem a vlastní přípravy na praktickou výuku.
|
Doporučená literatura
|
-
B. Z. Shakhashiri. (2011). Chemical Demonstrations. vol. 1- 5. Wisconsin.
-
Čtrnáctová H., J. Halbych, J. Hudeček, J. Šímová. (2000). Chemické pokusy pro školu a zájmovou činnost. Prospektrum.
-
Ch. Kyriacou. (2008). Klíčové dovednosti učitele. Portál.
-
K. Sucháčková, B. Drahoš, M. Klečková. (2019). Sbírka vybraných praktických úloh Chemické olympiády. VUP, Olomouc.
-
M. Klečková, Z. Šindelář. (2013). Školní pokusy z anorganické a organické chemie (skriptum). VUP, Olomouc.
-
R. Čapek. (2018). Líný učitel. Jak učit dobře a efektivně.. Nakladatelství Dr. Josef Raabe s.r.o.
|