Předmět: Praktická výuka chemie

» Seznam fakult » PRF » AFC
Název předmětu Praktická výuka chemie
Kód předmětu AFC/PVCH1
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Bártová Iveta, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Předmět PVCH1 se z větší části realizuje při výuce chemie, především laboratorních cvičení, na ZŠ, SŠ a gymnáziích ve spolupráci s učitelem chemie na dané škole. Cílem předmětu je zlepšení výchovy budoucích učitelů chemie a posílení jejich praktické, více motivační formy výuky chemie. Budoucím učitelům chemie je umožněn větší kontakt s žáky a studenty, přičemž si rozšíří pedagogicko-psychologickou praxi.

Studijní aktivity a metody výuky
Laborování
  • Domácí příprava na výuku - 30 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 26 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 10 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 24 hodin za semestr
Výstupy z učení
Cílem semináře "Praktická výuka chemie 1" je aplikovat praktické výukové metody při vedení laboratorních cvičení na vybrané střední škole.
Aplikovat teoretické znalosti výuky chemie při vedení laboratorních cvičení na vybrané střední škole.
Předpoklady
Absolvování předmětů základních chemických oborů.

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta

Pro úspěšné absolvováni předmětu musí student vést na SŠ, gymnázium nebo ZŠ praktická cvičení nebo chemický kroužek, musí odevzdat formulář o evidenci absolvovaných výukových hodin podepsanou vedoucím učitelem a vlastní přípravy na praktickou výuku.
Doporučená literatura
  • B. Z. Shakhashiri. (2011). Chemical Demonstrations. vol. 1- 5. Wisconsin.
  • Čtrnáctová H., J. Halbych, J. Hudeček, J. Šímová. (2000). Chemické pokusy pro školu a zájmovou činnost. Prospektrum.
  • Ch. Kyriacou. (2008). Klíčové dovednosti učitele. Portál.
  • K. Sucháčková, B. Drahoš, M. Klečková. (2019). Sbírka vybraných praktických úloh Chemické olympiády. VUP, Olomouc.
  • M. Klečková, Z. Šindelář. (2013). Školní pokusy z anorganické a organické chemie (skriptum). VUP, Olomouc.
  • R. Čapek. (2018). Líný učitel. Jak učit dobře a efektivně.. Nakladatelství Dr. Josef Raabe s.r.o.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Přírodovědecká fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství chemie pro střední školy maior (2019) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: -