Předmět: Moderní výukové technologie ve výuce chemie

» Seznam fakult » PRF » AFC
Název předmětu Moderní výukové technologie ve výuce chemie
Kód předmětu AFC/PGVT
Organizační forma výuky Konzultace
Úroveň předmětu Doktorský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk Čeština, Angličtina
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Štarha Pavel, doc. Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Multimédia, možnosti a hranice výuky s podporou multimédií. Počítač ve výuce chemie. Internet. Počítačem podporovaný experiment, vzdálená laboratoř. Videoanalýza. Hypermédia. Modelování a simulace pomocí počítače. CCD kamera ve výuce chemie. Vliv nových technologií na změnu metod vyučování a učení. Tvorba vlastních výukových multimediálních materiálů.

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení
  • Příprava na zkoušku - 40 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 40 hodin za semestr
Výstupy z učení
Cílem přednášky "Moderní výukové technologie ve výuce chemie" je seznámit studenty s využitím nejnovějších výukových multimediálních prostředků při vyučování chemie.
Popsat možnosti využití informačně-komunikačních technologií (PC, dataprojektor, interaktivní tabule, atd.) ve výuce chemie.
Předpoklady
Absolvování magisterského studijního oboru učitelství chemie.

Hodnoticí metody a kritéria
Ústní zkouška

Zpracování semestrální práce na zadané téma. Ústní zkouška.
Doporučená literatura
  • B. Brestenská, T. Nagy. (2000). Integrácia IKT do práce učiteľa chémie a do vyučovania chémie na ZŠ a SŠ. Prima Print s.r.o., Bratislava.
  • B. Brestenská, T. Nagy. (1999). Modely využitia nových informačných a komunikačných technológií vo výučovaní chémie. MC Bratislava.
  • J. Šilhánek. (2002). Chemická informatika. VŠCHT, Praha.
  • M. Bachrach (ed.). (1996). The Internet: A Guide for Chemists. American Chemical Society.
  • P. Cyrus, A. Slabý, M. Bílek. (1997). Informační technologie v přípravě učitelů technických předmětů. Gaudeamus, Hradec Králové.
  • P. Klán, J. Mindl, A. Štědrý, E. Rubešová. (1999). Chemická informatika. Úvod do používání Internetu.. AV ČR, Praha.
  • R. Baranovič, A. Hrušecká, R. Hrušecký, J. Trnková, M. Varga. (2002). Internet pre učiteľa. UIPŠ, Bratislava.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr