Předmět: Moderní trendy v didaktice chemie

» Seznam fakult » PRF » AFC
Název předmětu Moderní trendy v didaktice chemie
Kód předmětu AFC/PGDC
Organizační forma výuky Konzultace
Úroveň předmětu Doktorský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk Čeština, Angličtina
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Prášilová Jana, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Konkretizace učiva chemie ve vzdělávacích standardech, Rámcových vzdělávacích programech ZŠ a SŠ. Význam a využití reálného chemického experimentu v poznávacím procese a ve výuce chemie. Badatelsky orientovaná výuka chemie. Integrovaná výuka přírodovědných předmětů, přírodovědná gramotnost. Uplatnění konstruktivismu ve výuce chemie. Projektové, skupinové, kooperativní a popularizační formy výuky chemie.Využití multimedií a Internetu ve výuce chemie. Hodnocení vzdělávacích výsledků žáků, nová maturita z chemie. Mezinárodní evaluace vzdělávacího procesu v oblasti přírodovědných předmětů na ZŠ a SŠ.

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení
  • Příprava na zkoušku - 40 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 40 hodin za semestr
Výstupy z učení
Přednáška "Moderní trendy v didaktice chemie" má za cíl seznámit studenty s nejnovějšími metodami výuky chemie na všech typech škol a s metodikou tvorby školních vzdělávacích programů.
Popsat moderní metody výuky chemie a tvorbu školních vzdělávacích programů.
Předpoklady
Absolvování magisterského studijního oboru učitelství chemie.

Hodnoticí metody a kritéria
Ústní zkouška

Zpracování semestrální práce na zadané téma. Ústní zkouška.
Doporučená literatura
  • D. Nezvalová. (2001). Některé trendy pregraduální přípravy učitelů. Olomouc, Vydavatelství UP, 48 s.
  • G. Petty. (1996). Moderní vyučování. Portál, Praha.
  • G. Rogers, L. Budham. (1992). Evaluation in School. London, Routledge.
  • J. A. Komenský. (1948). Didaktika velká. Brno, Komenium.
  • J. Palečková, V. Tomášek. (2001). Posun ve znalostech čtrnáctiletých žáků v matematice a přírodních vědách (TIMSS). Praha, ÚIV.
  • J. Straková. (2002). Vědomosti a dovednosti pro život (PISA). Praha, ÚIV.
  • L. Held. (2011). Výskumne ladená koncepcia prírodovedného vzdelavania.. Trnava.
  • M. Kleňhová, J. Palečková, S. Pikálková. (2003). České školství v mezinárodním srovnání. Praha, Tauris.
  • Nezvalová D. (2002). Kvalita ve škole. Olomouc, Vydavatelství UP, 111 s.
  • V. Richardson. (1997). Constructivist Teacher Education. London, The Falmer Press, 191 s.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr