Vyučující
|
-
Prášilová Jana, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Konkretizace učiva chemie ve vzdělávacích standardech, Rámcových vzdělávacích programech ZŠ a SŠ. Význam a využití reálného chemického experimentu v poznávacím procese a ve výuce chemie. Badatelsky orientovaná výuka chemie. Integrovaná výuka přírodovědných předmětů, přírodovědná gramotnost. Uplatnění konstruktivismu ve výuce chemie. Projektové, skupinové, kooperativní a popularizační formy výuky chemie.Využití multimedií a Internetu ve výuce chemie. Hodnocení vzdělávacích výsledků žáků, nová maturita z chemie. Mezinárodní evaluace vzdělávacího procesu v oblasti přírodovědných předmětů na ZŠ a SŠ.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení
- Příprava na zkoušku
- 40 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 40 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Přednáška "Moderní trendy v didaktice chemie" má za cíl seznámit studenty s nejnovějšími metodami výuky chemie na všech typech škol a s metodikou tvorby školních vzdělávacích programů.
Popsat moderní metody výuky chemie a tvorbu školních vzdělávacích programů.
|
Předpoklady
|
Absolvování magisterského studijního oboru učitelství chemie.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška
Zpracování semestrální práce na zadané téma. Ústní zkouška.
|
Doporučená literatura
|
-
D. Nezvalová. (2001). Některé trendy pregraduální přípravy učitelů. Olomouc, Vydavatelství UP, 48 s.
-
G. Petty. (1996). Moderní vyučování. Portál, Praha.
-
G. Rogers, L. Budham. (1992). Evaluation in School. London, Routledge.
-
J. A. Komenský. (1948). Didaktika velká. Brno, Komenium.
-
J. Palečková, V. Tomášek. (2001). Posun ve znalostech čtrnáctiletých žáků v matematice a přírodních vědách (TIMSS). Praha, ÚIV.
-
J. Straková. (2002). Vědomosti a dovednosti pro život (PISA). Praha, ÚIV.
-
L. Held. (2011). Výskumne ladená koncepcia prírodovedného vzdelavania.. Trnava.
-
M. Kleňhová, J. Palečková, S. Pikálková. (2003). České školství v mezinárodním srovnání. Praha, Tauris.
-
Nezvalová D. (2002). Kvalita ve škole. Olomouc, Vydavatelství UP, 111 s.
-
V. Richardson. (1997). Constructivist Teacher Education. London, The Falmer Press, 191 s.
|