-
Barbora Hřebíčková. (2006). Recepty starých mistrů. Brno.
-
Bartlová, M. (2006). Malířské vrstvy z pohledu historika umění středověku. in Technologia Artis, Praha, s. 69-71.
-
Bartlová, M. (2014). Mohou být materiálové analýzy pevnou oporou uměleckohistorického hodnocení?. in: Technologia Artis, Praha, s. 147-152.
-
Bohuslav Slánský. (1953). Technika malby I, II. Praha.
-
Bohuslav Slánský. (1976). Technika v malířské tvorbě. Praha.
-
Cennino Cennini. (1946). Kniha o umění středověku.. Praha.
-
Focillon, H. (1936). Život tvarů = (La vie des formes). Praha.
-
Francesca Piqué, Dušan Stulík. (2005). Conservation of the Last Judgment mosaic, St. Vitus Cathedral, Prague. Los Angeles.
-
Gian Luca Poldi, Giovanni Carlo Federico Villa. (2005). Analisi non invasive per le opere d'arte. Casi esemplari e repertorio iconografico. Milano.
-
Halleux, R. (1990). Pigments et colorants de l'Antiquité et du Moyen Age; teinture, peinture, enluminure, études historiques et physico-chimiques. Orleans.
-
Jo Kirby - Maarten van Bommel - André Verhecken. (2014). Natural colorants for dyeing and lake pigments. Practical recipes and their historical sources. London.
-
Magdalena Urbanová. (2013). Smalty ve výtvarné tvorbě. Brno.
-
Miloš Drdácký, Zuzana Slížková, Jaroslav Valach. (2015). Příspěvek technických věd k záchraně a restaurování památek. Telč.
-
Plinius Starší. (1974). Kapitoly o přírodě. Praha.
-
Smith, R. (2013). Encyklopedie výtvarných technik a materiálů = (The Artist's Handbook). Praha.
|