| Vyučující | 
    | 
            
                
                    Engelbrechtová Jana, Mgr. Ph.D.
                
                    Osina Petr, JUDr. Ph.D.
                 | 
    | Obsah předmětu | 
    | Struktura latinské věty, deklinace, konjugace, předložky 
 
 | 
    | Studijní aktivity a metody výuky | 
    | Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) | 
    
    
        
        
            | Výstupy z učení | 
        
            | Výuka latiny vytváří pro studenty právněhistorických oborů základ porozumění a interpretace starých textů. Rozsah výuky je 2 semestry. Výuka je koncipována v prvním semestru na obecné jazykové kompetence, v dalším semestru se specializuje na právní texty. Pro studenty se zaměřením na římské právo je základním zdrojem pro závěrečné kolokvium latinská edice Digest. Student získá základy porozumění a interpretace starých latinských textů.
 
 | 
        
            | Předpoklady | 
        
            | Absolvování tohoto předmětu není podmíněno úspěšným absolvováním jiného předmětu. 
 
 | 
        
            | Hodnoticí metody a kritéria | 
        
            | Analýza výkonů studenta, Písemný test 
 Zápočet obsahuje písemný test z latinské gramatiky a stylistiky probrané v příslušném semestru. Student se setkává s vyučujícím na výuce (student je povinen se účastnit poloviny seminářů) a dále je povinen k jedné individuální konzultaci za cílem zhodnocení předmětu jeho výzkumu, který bude následně podmínkou získání zápočtu.
 
 | 
    
    | Doporučená literatura | 
    | 
            
                
                
                    Digesta seu Pandectae (edice Nugis Finem Publishing 2018). (2018). Digesta seu Pandectae. edice Nugis Finem Publishing. 
                
                    Panhius, Dirk. (2014). Gramatika latiny. Academia: Praha. 
                
                    Pražák; Sedláček; Novotný. (1991). Latinsko-český slovník. Vyd. KLP. 
                
                    Zachová, J. (2005). Latina pro historiky a archiváře. Academia: Praha. 
                 
 
 |