| Vyučující | 
    | 
            
                
                    Madleňáková Lucia, JUDr. Ph.D.
                
                    Grochová Martina, Mgr. Ph.D.
                 | 
    | Obsah předmětu | 
    | 1. Příprava moot courtového případu 2. Tvorba pravidel soutěže a etického kodexu kouče 3. Výběr středoškolských studentů (školská kola/motivační dopisy), tvorba týmů 4. Komunikace s koordinátory z ostatních právnických fakult 
 
 | 
    | Studijní aktivity a metody výuky | 
    | Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) | 
    
    
        
        
            | Výstupy z učení | 
        
            | Cílem předmětu je za využití zkušeností, které studenti nabyli v předmětu Právo pro každý den I a v některé ze soutěží v simulovaném soudním jednání, upevnit v nich jejich znalosti a podpořit rozvoj jejich dovedností. Dovednosti studentů pak budou zasazeny do prostředí mezinárodní ochrany lidských práv a řízení před Evropským soudem pro lidská práva. Úkolem studentů bude sestavit případ vyhovující cílové skupině, mířený na mezinárodní ochranu lidských práv, stanovit pravidla soutěže a etický kodex. Dále budou v tomto semestru komunikovat jako základní organizátoři s  koordinátory z ostatních právnických fakult, připravovat propagaci soutěže a její organizaci, včetně správy webových stránek soutěže. Daným předmětem budou u studentů rozvíjeny zejména dovednosti týmové spolupráce, zásadní bude dovednost vedení týmu (koučování), komunikační a prezentační dovednosti, analýza problému, timemanagement, samostatnost, psaní právních dokumentů. Jedná se o dovednosti, které jsou pro práci právníka stěžejní. Dovednost vedení skupiny je opomíjená a přitom je zcela zásadní pro budoucí vedoucí pracovníky, advokáty vedoucí svoje koncipienty nevyjímajíc.
 
 | 
        
            | Předpoklady | 
        
            | Pro zápis do předmětu je výhodou absolvování předmětu MPKD nebo NPKD2 nebo některé moot courtové soutěže. 
 
 | 
        
            | Hodnoticí metody a kritéria | 
        
            | Analýza výkonů studenta 
 Student zapsaný do předmětu je povinný účastnit se seminářů a vykonávat pečlivě úkoly při organizaci soutěže, které mu byly zadány.
 
 | 
    
    | Doporučená literatura | 
    | 
            
                
                
                    (2014). Classroom Guide to Mock Trials and Moot Courts. Glencoe, 2014.. 
                
                    Tomoszek, M., Kopa, M., Adameová, Z. (2012). Moot court ve výuce práva.. Olomouc: Univerzita Palackého. 
                 
 
 |