Vyučující
|
-
Valenta Milan, prof. PaedDr. Ph.D.
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Müller Oldřich, Mgr. Ph.D.
-
Hutyrová Miluše, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Základní východiska: - Odborná praxe je systematicky plánována, koordinována a hodnocena na základě plnění vyučujícím zadaných požadavků a úkolů. - Individuální přístup ke studentovi, který podněcuje a rozvíjí jeho osobnostní a profesní rozvoj, - Podmínkou udělení zápočtu je také aktivní participace všech zúčastněných stran (student garant praxe zařízení), spolu se vzájemnou evaluací. - Výstupy, které dokumentují osobnostní a profesní rozvoj, studenti předkládají v portfoliích.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Pozorování
|
Výstupy z učení
|
Cílem souvislé asistenční praxe 1 je rozvoj a podpora odborných kompetencí studentů k výkonu speciálněpedagogické profese v zařízeních, jejichž cílovou skupinou jsou osoby s mentálním postižením nebo osoby s psychosociálním ohrožením a narušením. Obsahově praxe vychází z teoretických poznatků, které si studenti osvojili v předmětech psychopedie nebo etopedie a jejich propedeutických disciplínách. Měly by vést studenty k reflexi a sebereflexi zkušeností a k aktivní aplikaci teoretických poznatků do speciálněpedagogické praxe.
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Písemná zkouška
Splnění podmínek stanovených vyučujícím předmětu na začátku semestru.
|
Doporučená literatura
|
-
Valenta, M., & Hutyrová, M. (2014). Přehled speciální pedagogiky: rámcové kompendium oboru. Praha: Portál.
|