Předmět: Specifické poruchy učení

» Seznam fakult » PDF » USS
Název předmětu Specifické poruchy učení
Kód předmětu USS/ZSPU
Organizační forma výuky Přednáška
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
  • Brozdová Jana, Mgr.
  • Vitásková Kateřina, prof. Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Cílem předmětu je zprostředkování aktuálních poznatků z oblasti specifických poruch učení a analýza možností jejich konkrétního uplatnění v rámci vzdělávání žáků a studentů.

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
Výstupy z učení
Cílem předmětu je zprostředkování aktuálních poznatků z oblasti specifických poruch učení a analýza možností jejich konkrétního uplatnění v rámci vzdělávání žáků a studentů.
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
Předpoklady
nespecifikováno
USS/ZSPC

Hodnoticí metody a kritéria
Ústní zkouška, Písemná zkouška

Splnění podmínek stanovených vyučujícím předmětu na začátku semestru.
Doporučená literatura
  • KUCHARSKÁ, A. (ED.). (1994). Specifické poruchy učení a chování.. Praha: Portál.
  • Matějček, Z. (1987). Dyslexie.. Praha: SPN.
  • Pokorná, V. (1997). Teorie, diagnostika a náprava specifických poruch učení. Praha: Portál.
  • VITÁSKOVÁ, K. (2006). Specifické poruchy učení pro výchovné pracovníky.. Olomouc: Univerzita Palackého.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr