Název předmětu | Základy speciální pedagogiky |
---|---|
Kód předmětu | USS/ZSPE |
Organizační forma výuky | Přednáška + Cvičení |
Úroveň předmětu | Bakalářský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Zimní a letní |
Počet ECTS kreditů | 2 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | nespecifikováno |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
Cíl předmětu: Student si osvojí poznatky z oblasti základů speciální pedagogiky v kontextu historickém a současnosti se zohledněním specifikace vztahu k předškolnímu vzdělávání. Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: chápat základní pojmy ve vztahu ke speciální pedagogice, definovat hlavní typy speciálně vzdělávacích potřeb, popsat stručnou historii speciální pedagogiky ve vztahu k současnému vývoji, orientovat se v základní terminologii používané ve speciální pedagogice, orientovat se v základní legislativě speciální pedagogiky. Témata: Speciální pedagogika - porovnání vývoje paradigmat přístupů. Klasifikace ve speciální pedagogice - WHO, DSM, MKF apod. Osobnosti a zásadní milníky speciální pedagogiky v historii a současnosti. Speciální pedagog - jeho kompetence a zařazení do profesní činnosti ve školství. Interdisciplinární vazby speciální pedagogiky. Speciálně vzdělávací potřeby a jejich charakteristika s ohledem na srovnání tuzemské a zahraniční terminologie. Organizace a legislativní zakotvení speciální pedagogiky. Komparace situace v ČR a zahraničí. Vazba speciální pedagogiky na aktivity mezinárodních, národních, regionálních a komunitních institucí.
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
|
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr |
---|