Předmět: Specifické poruchy učení a chování

» Seznam fakult » PDF » USS
Název předmětu Specifické poruchy učení a chování
Kód předmětu USS/ZSPC
Organizační forma výuky Přednáška
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
  • Vitásková Kateřina, prof. Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Cílem je připravit na bazální úrovni odborníky schopné reflektovat problematiku specifických poruch učení a chování jako jednu z dílčích oblastí speciální pedagogiky. Terminologie, definice. Etiologie, symptomatologie. Diagnostika, terapie.

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Projekce (statická, dynamická)
Výstupy z učení
Cílem je připravit na bazální úrovni odborníky schopné reflektovat problematiku specifických poruch učení a chování jako jednu z dílčích oblastí speciální pedagogiky. V rámci výuky předmětu jsou využívány e-learningové studijní materiály vytvořené při řešení projektu ESF "Tvorba a inovace e-learningových studijních podpor studia speciální pedagogiky" (reg. č. CZ.1.07/2.2.00/15.0439).
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Ústní zkouška, Písemná zkouška

Splnění podmínek stanovených vyučujícím předmětu na začátku semestru.
Doporučená literatura
  • KUCHARSKÁ, A. (ED.). (1994). Specifické poruchy učení a chování.. Praha: Portál.
  • Matějček, Z. (1987). Dyslexie.. Praha: SPN.
  • Zelinková, O. (2009). Poruchy učení. Zcela přeprac. a uprav. vyd.. Praha: Portál.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr