Vyučující
|
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Vitásková Kateřina, prof. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Cílem je připravit na bazální úrovni odborníky schopné reflektovat problematiku specifických poruch učení a chování jako jednu z dílčích oblastí speciální pedagogiky. Terminologie, definice. Etiologie, symptomatologie. Diagnostika, terapie.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Projekce (statická, dynamická)
|
Výstupy z učení
|
Cílem je připravit na bazální úrovni odborníky schopné reflektovat problematiku specifických poruch učení a chování jako jednu z dílčích oblastí speciální pedagogiky. V rámci výuky předmětu jsou využívány e-learningové studijní materiály vytvořené při řešení projektu ESF "Tvorba a inovace e-learningových studijních podpor studia speciální pedagogiky" (reg. č. CZ.1.07/2.2.00/15.0439).
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Písemná zkouška
Splnění podmínek stanovených vyučujícím předmětu na začátku semestru.
|
Doporučená literatura
|
-
KUCHARSKÁ, A. (ED.). (1994). Specifické poruchy učení a chování.. Praha: Portál.
-
Matějček, Z. (1987). Dyslexie.. Praha: SPN.
-
Zelinková, O. (2009). Poruchy učení. Zcela přeprac. a uprav. vyd.. Praha: Portál.
|