Název předmětu | ITEP-Aktivizační metody v somatopedické intervenci |
---|---|
Kód předmětu | USS/YYSOM |
Organizační forma výuky | Cvičení |
Úroveň předmětu | Magisterský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Zimní a letní |
Počet ECTS kreditů | 2 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | nespecifikováno |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
Předmět se zaměřuje na nácvik praktických dovedností, které mohou učitelé využít pro zkvalitnění edukace u žáků s omezením hybnosti. Základem předmětu je porozumění tělesným, psychickým, sociálním a speciálním vzdělávacím potřebám této skupiny žáků, což umožní studentům vnímat potřebu aplikace speciálních metodik a individuálního přístupu. Hlubší porozumění žákům s omezením hybnosti také ovlivní jejich postoje vůči této skupině žáků a umožní jim revidovat některé stereotypní očekávání ve vnímání jejich osobností. Z praktického hlediska bude obsahem předmětu nácvik metodik uměleckých terapií a jejich zaměření na oblast neurorehabilitace, např. metody pro rozvoj pohyblivosti (rytmický sluchový trénink), komunikace (melodicko-intonační terapie), kognitivních funkcí a percepce. Tyto metodiky budou doplněny o postupy z oblasti pedagogiky založené na umění (Arts-Based Pedagogy), které využívají uměleckou zkušenost pro usnadnění adaptačních problémů, osvojování vědomostí, trénink psychomotorických dovedností, podporu sociální interakce a dalších oblastí. Předmět vznikl v rámci projektu Inovativní vzdělávání učitelů spojením teorie s praxí (ITEP), reg. č. CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_038/0006522
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
|
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr |
---|