Předmět: Alternative and Augmentative Communication

» Seznam fakult » PDF » USS
Název předmětu Alternative and Augmentative Communication
Kód předmětu USS/YCAAK
Organizační forma výuky Přednáška
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
  • Kroupová Kateřina, PhDr. Ph.D.
  • Maštalíř Jaromír, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Předmět je orientován na osvojení si teoretických poznatků i praktických dovedností z oblasti alternativní a augmentativní komunikace.

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace, Projekce (statická, dynamická), Grafické a výtvarné činnosti
Výstupy z učení
Presentation of theoretical knowledge about selected AAC systems and their usability for people with complex communication needs. The course will include examples of their practical use for people with special educational needs who cannot either partially or completely use the expressive and/or receptive components of communication. The course will also include description of AAC systems and discussion of selected diagnostic aspects of the appropriate choice of specific AAC systems for different target groups of people using AAC systems. Course outcomes: - understand the terms communication, communication competence, communication barrier and define them; - describe the communication process, its individual phases and entities; - know potentional group of AAC users; -know what is classifications of AAC about; - use adequate and correct related terminology; - theoretically describe the principle of using individual systems of AAC; - know current possibilites of hi-tech AAC including hardware, programs and applications; - understand the suitability of individual systems of AAC for a specific group of AAC users.
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Ústní zkouška, Písemná zkouška, Analýza výkonů studenta

Prokázání teoretických i praktických kompetencí při použití alternativní a augmentativní komunikace, a splnění podmínek stanovených vyučujícím předmětu na začátku semestru.
Doporučená literatura
  • BATTYE, A. (2018). Who?s Afraid of AAC?.
  • Bendová, P., & Langer, J. (2013). Alternative communication techniques. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
  • Bendová, P., & Stoklasová, V. (2013). Alternativní a augmentativní komunikace 2. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
  • DA FONTE M. A., BOESCH M. C. (2019). Effective Augmentative and Alternative Communication Practices..
  • MAŠTALÍŘ, J., PASTIERIKOVÁ, L. Alternative and Augmentative Communication.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr