Název předmětu | Současné tendence výchovy a vzdělávání žáků se zdravotním postižením |
---|---|
Kód předmětu | USS/XZZZP |
Organizační forma výuky | bez kontaktní výuky |
Úroveň předmětu | Doktorský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Zimní a letní |
Počet ECTS kreditů | 7 |
Vyučovací jazyk | Čeština, Angličtina |
Statut předmětu | Povinně-volitelný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
Oblasti: " Definiční a terminologický vymezení kategorií výchova a vzdělávání " Legislativní rámec výchovy a vzdělávání žáků se zdravotním postižením " Porovnání jednotlivých modelů výchovy a vzdělávání žáků se zdravotním postižením " Fenomén integrace " Specifika v edukaci jednotlivých kategorií žáků s postižením Studijní literatura a studijní pomůcky: JEŘÁBKOVÁ, K. et al. (2013) Školská integrace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Olomouc: UP. ISBN 978-80-244-3730-9 JESENSKÝ, J. (1993) Prostor pro integraci. Praha, Comenia Consult. JESENSKÝ, J. (2001) Komprehensivní speciální pedagogika. Hradec Králové, Pedf. KANTOR, J., LUDÍKOVÁ, L., HUTYROVÁ, M., SVOBODA, P. (2014) Interactions between pupils with severe multiple disability and teachers. Sabiedriba, Integracija, Izglitiba (Society, Integration, Education). Rezeknes: Rezeknes Augstskola. ISBN 978-9984-44-142-9 MICHALÍK, J. (1999) Skolská integrace dětí s postižením. Olomouc, VUP. ISBN 80-7067-981-6 MICHALÍK, J. (2012) Faktory ovlivňující úspěšnost individuální školské integrace dítěte, žáka, studenta se zdravotním postižením In. ČADILOVÁ, V., ŽAMPACHOVÁ, Z. a kol. Metodika práce se žákem s poruchami autistického spektra. Olomouc: Vydavatelství UP, s. 12-21. ISBN 978-80-244-3309-7 RENOTIÉROVÁ, M., LUDÍKOVÁ, L. a kol. (2003) Speciální pedagogika. Olomouc, VUP. ISBN 80-244- 0646-2 VANČOVÁ, A. (2001) Edukácia viacnásobne postihnutých. Bratislava Sapientia. ISBN 80-967108-7-X VÍTKOVÁ, M. (2003) Integrativní školní(speciální) pedagogika. Brno, MSD. ISBN 80-214-2359-5 Zákony a vyhlášky související s výchovou a vzděláváním žáků s postižením v aktuálním platném znění
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
|
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |