Předmět: Současné tendence výchovy a vzdělávání žáků se zdravotním postižením

» Seznam fakult » PDF » USS
Název předmětu Současné tendence výchovy a vzdělávání žáků se zdravotním postižením
Kód předmětu USS/XZZZP
Organizační forma výuky bez kontaktní výuky
Úroveň předmětu Doktorský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 7
Vyučovací jazyk Čeština, Angličtina
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
  • Regec Vojtech, doc. PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
nespecifikováno

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Oblasti: " Definiční a terminologický vymezení kategorií výchova a vzdělávání " Legislativní rámec výchovy a vzdělávání žáků se zdravotním postižením " Porovnání jednotlivých modelů výchovy a vzdělávání žáků se zdravotním postižením " Fenomén integrace " Specifika v edukaci jednotlivých kategorií žáků s postižením Studijní literatura a studijní pomůcky: JEŘÁBKOVÁ, K. et al. (2013) Školská integrace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Olomouc: UP. ISBN 978-80-244-3730-9 JESENSKÝ, J. (1993) Prostor pro integraci. Praha, Comenia Consult. JESENSKÝ, J. (2001) Komprehensivní speciální pedagogika. Hradec Králové, Pedf. KANTOR, J., LUDÍKOVÁ, L., HUTYROVÁ, M., SVOBODA, P. (2014) Interactions between pupils with severe multiple disability and teachers. Sabiedriba, Integracija, Izglitiba (Society, Integration, Education). Rezeknes: Rezeknes Augstskola. ISBN 978-9984-44-142-9 MICHALÍK, J. (1999) Skolská integrace dětí s postižením. Olomouc, VUP. ISBN 80-7067-981-6 MICHALÍK, J. (2012) Faktory ovlivňující úspěšnost individuální školské integrace dítěte, žáka, studenta se zdravotním postižením In. ČADILOVÁ, V., ŽAMPACHOVÁ, Z. a kol. Metodika práce se žákem s poruchami autistického spektra. Olomouc: Vydavatelství UP, s. 12-21. ISBN 978-80-244-3309-7 RENOTIÉROVÁ, M., LUDÍKOVÁ, L. a kol. (2003) Speciální pedagogika. Olomouc, VUP. ISBN 80-244- 0646-2 VANČOVÁ, A. (2001) Edukácia viacnásobne postihnutých. Bratislava Sapientia. ISBN 80-967108-7-X VÍTKOVÁ, M. (2003) Integrativní školní(speciální) pedagogika. Brno, MSD. ISBN 80-214-2359-5 Zákony a vyhlášky související s výchovou a vzděláváním žáků s postižením v aktuálním platném znění

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Doporučená literatura


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC20) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC20) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -