Umělecké terapie a expresivní terapie ? teorie multimodálního transferu, kolaborace mezi přístupy uměleckých terapeutů, otázka kompetencí pro využívání různých uměleckých prostředků v rámci terapeutického procesu. Referenční obory uměleckých terapií, vztah k uměleckým, psychologickým, medicínským, pedagogickým, sociálním a dalším oborům. Komparace terapeutických východisek a výchozích teorií mezi směry uměleckých terapií ? východiska humanistická, psychodynamická, umělecká, sociální, biomedicínská, spirituální. Porovnání směrů uměleckých terapií v ČR a zahraničí ? charakteristika, historie, typické trendy, společné znaky a rozdíly. Hodnocení / evaluace založená na umění z interprofesní perspektivy ? společné a rozdílné charakteristiky ve vývoji hodnocení, teoretických východiscích, konkrétních přístupech. Studijní literatura a studijní pomůcky: BOWERS, N. R., DAREWYCH, O. H. (2019). Expressive Arts: Instruments for individual and community change. Holistic Healing: Theories, Practices, and Social Change, 181. BROOKE, S. L. (2004). Tools of the Trade: A Therapist?s Guide to Art Therapy Assessments. Springfield, IL: Charles C. BROOKE, S.L. (Ed.). (2006). Creative arts therapies manual. Springfield, Il.: Charles C. Thomas Publisher. BRUNK, B. K., COLEMAN, K.A. (2000). Development of a special education music therapy assessment process. Music Therapy Perspectives, 18(1), 59?68. BRUSCIA, K. E. (2014). Defining Music Therapy. Barcelona Publishers BUNT, L. (2002). Music Therapy: An Art Beyond Words. London, New York: Routdedge CRIPPS, C., TSIRIS, G., & SPIRO, N. (Eds.). (2016). Outcome measures in music therapy: A resource developed by the Nordoff Robbins research team. London: Nordoff Robbins. CRUZ, R. F. (2013). The Art and Science of Evaluation in the Arts Therapies. USA: Charles C. Thomas Publisher. CZEREOVÁ, L., VALENTA, M. (2013). Evaluace dramaterapeutického procesu ? I. část. Špeciálny pedagóg, 2(2), 41?51 DOSEDLOVÁ, J. (2012). Terapie tancem. Praha: Grada. DOSEDLOVÁ, J., J. KANTOR (2013). Tanečně-pohybová terapie a muzikoterapie. Olomouc: VUP. EDWARDS, J. (2016). The Oxford Handbook of Music Therapy. Croydon: Oxford University Press GILROY A., R. TIPPLE. (2011). Assessment in Art Therapy. USA: Routledge. GROCKE, D., WIGRAM, T. (2006). Receptive Methods in Music Therapy. London and Philadelphia: Jessica Kingsley Publishers GUSSAK & M. L. ROSAL (2016). The Wiley Handbook of Art Therapy. UK: John Wiley & Sons JACOBSEN, S. L., & THOMPSON, G. (Eds.). (2017). Music Therapy with Families: Therapeutic Approaches and Theoretical Perspectives. London and Philadelhia: Jessica Kingsley Publishers Jennings, S. & C. Holmwood, Routledge International Handbook of Dramatherapy. London and New York: Routledge. JOHNSON, D.R. (Ed.) (2011). Assessment in Drama Therapy. Springfield, IL: Charles C. Thomas. JOHNSON, D., R., PENDZIK, S. & S. SNOW (Ed.). (2012). Assessment in drama therapy. Springfield, IL: Charles C. Thomas Publisher KANTOR, J. A KOL. (2016). Společné a rozdílné v uměleckých kreativních terapiích. Olomouc: VUP. KAPLAN, F., (2007). Art Therapy and Social Action. London and Philadelphia: Jessica Kingsley Publishers. KARKOU, V. (2010). Arts Therapies in Schools: Research and Practice. London and Philadelphia: Jessica Kingsley Publishers.
|