Předmět: Koncept praxe založené na důkazech a specifika výzkumu v uměleckých terapiích

» Seznam fakult » PDF » USS
Název předmětu Koncept praxe založené na důkazech a specifika výzkumu v uměleckých terapiích
Kód předmětu USS/XZZEB
Organizační forma výuky bez kontaktní výuky
Úroveň předmětu Doktorský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 7
Vyučovací jazyk Čeština, Angličtina
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Kantor Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
  • Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
nespecifikováno

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Vymezení konceptu Praxe založené na důkazech (Evidence-Based Practice, EBP) a jeho význam pro syntézu a implementaci vědeckých důkazů do praxe. Typy a designy primárního výzkumu (výzkum efektivity, observační studie, kvalitativní studie, arts-based research ? jejich charakteristika a specifika vzhledem k uměleckým terapiím. Význam designů pro výzkum v oblasti uměleckých terapií s konkrétními příklady se zaměřením na oblast výzkumu studentů. Metodiky sekundárního výzkumu ? zejména systematická review a jejich příklady se zaměřením na oblast výzkumu studentů. Etické aspekty výzkumu v uměleckých terapiích. Studijní literatura a studijní pomůcky: AROMATARIS, E., MUNN, Z. (2020). JBI Manual for Evidence Synthesis. JBI. Available from https://synthesismanual.jbi.global. BROOKE, S. L. (2004). Tools of the Trade: A Therapist?s Guide to Art Therapy Assessments. Springfield, IL: Charles C. BROOKE, S.L. (Ed.). (2006). Creative arts therapies manual. Springfield, Il.: Charles C. Thomas Publisher. BRUSCIA, K. E. (2014). Defining Music Therapy. Barcelona Publishers CRIPPS, C., TSIRIS, G., & SPIRO, N. (Eds.). (2016). Outcome measures in music therapy: A resource developed by the Nordoff Robbins research team. London: Nordoff Robbins. CRUZ, R. F. (2013). The Art and Science of Evaluation in the Arts Therapies. USA: Charles C. Thomas Publisher. CZEREOVÁ, L., VALENTA, M. (2013). Evaluace dramaterapeutického procesu ? I. část. Špeciálny pedagóg, 2(2), 41?51 DOSEDLOVÁ, J., J. KANTOR (2013). Tanečně-pohybová terapie a muzikoterapie. Olomouc: VUP. EDWARDS, J. (2016). The Oxford Handbook of Music Therapy. Croydon: Oxford University Press GILROY A. & R. TIPPLE. (2011). Assessment in Art Therapy. USA: Routledge. GUSSAK & M. L. ROSAL (2016). The Wiley Handbook of Art Therapy. UK: John Wiley & Sons. GUYATT, G. H., OXMAN, A. D., VIST, G. E., ET AL. (2008). GRADE: An emerging consensus on rating quality of evidence and strength of recommendations. BMJ, 336(7650), 924?926. HIGGINS, J. P., THOMAS, J., CHANDLER, J., CUMPSTON, M., LI, T., PAGE, M. J., & WELCH, V. A. (Eds.). (2019). Cochrane handbook for systematic reviews of interventions. John Wiley & Sons. JACOBSEN, S. L., & THOMPSON, G. (Eds.). (2017). Music Therapy with Families: Therapeutic Approaches and Theoretical Perspectives. London and Philadelhia: Jessica Kingsley Publishers JOHNSON, D., R., PENDZIK, S. & S. SNOW (Ed.). (2012). Assessment in drama therapy. Springfield, IL: Charles C. Thomas Publisher KANTOR, J. A KOL. (2016). Společné a rozdílné v uměleckých kreativních terapiích. Olomouc: VUP. KARKOU, V., & SANDERSON, P. (2006). Arts therapies: A research-based map of the field. Edinburgh: Elsevier LEE, C. A. (2003). The Architecture of Aesthetic Music Therapy. Gilsum NH: Barcelona Publisher

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Doporučená literatura


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -