Název předmětu | Koncepce výchovy a vzdělávání sluchově postižených |
---|---|
Kód předmětu | USS/XZVSP |
Organizační forma výuky | bez kontaktní výuky |
Úroveň předmětu | Doktorský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Zimní a letní |
Počet ECTS kreditů | 7 |
Vyučovací jazyk | Čeština, Angličtina |
Statut předmětu | Povinně-volitelný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
Cílem předmětu je erudovaný vhled do problematiky edukačních strategií uplatňovaných u jedinců se sluchovým postižením v oblasti preprimárního, primárního, sekundárního, terciárního vzdělávání. Obsahová stránka předmětu zahrnuje komparaci přístupů ke vzdělávání jedinců se sluchovým postižením v České republice s aktuálními zahraničními trendy, analýzu rozvoje klíčových kompetencí jedinců se sluchovým postižením jako jednoho z předpokladů pro stanovení teoretických východisek pro práci s jedincem se sluchovým postižením, přehled vývoje koncepcí výchovy a vzdělávání od roku 1945 a jejich reflexi do systémů institucionální péče. Studijní literatura a studijní pomůcky: ANDREWS, J. F., LEIGH, I. W., WEINER, M.T. (2004) Deaf People. Boston: Pearson Education. ISBN 0-205-33813-5 EASTERBROOKS, S.R., BAKER, S. (2002) Language Learning in Children Who Are Deaf and Hard of Hearing: Multiple Pathways. Boston: Allyn and Bacon. ISBN 978-0-205-33100-0 EVANS, L. (1982) Total Commuication: Structure and Strategy. Washington, D.C. : Gallaudet Colledge Press. ISBN 0-913580-75-9 GREGORY, S., KNIGHT, P., McCRACKEN, W. (2001) Problémy vzdělávání sluchově postižených. Praha: FF UK. ISBN 80-7308-003-6 HAMPL, I. (2013) Surdopedie. Ostrava: Ostravská univerzita. ISBN 978-80-7464-327-9 HORÁKOVÁ, R. (2012) Sluchové postiženi. Úvod do surdopedie. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0084-0 KOMORNÁ, M. (2008) Systém vzdělávání osob se sluchovým postižením v ČR a specifika vzdělávacích metod ve výuce. Praha: ČKTZJ. KOSINOVÁ, B. (2008) Neslyšící jako jazyková a kulturní menšina - kultura neslyšících. Praha: Česká komora tlumočníků znakového jazyka. ISBN 978-80-87153-94-9 KŘESŤANOVÁ, L. a kol. (2012) Tiché rozhovory. Nahlédněte do pestrého světa lidí se sluchovým postižením. Praha: Federace rodičů a přátel sluchově postižených. ISBN 978-80-86792-26-2 KUČERA, P. (2013) Neslyšící jako jazyková a kulturní menšina. GEVAK Olomouc. Studijní opora UNIFOR. Olomouc: UP. ISBN 978-80-86768-62-5 POTMĚŠIL, M. (2004) Čtení k surdopedii. Olomouc: Vydavatelství UP. POTMĚŠIL, M. (2007) Projektování v surdopedii. Olomouc: UP. SCHIRMER, B.R. (2001) Psychological, Social and Educational Dimensions of Deafness. Needham Heights: Allyn and Bacon. ISBN 0-205-17513-9 STEWART, D.A., KLUWIN, T.N. (2001) Teaching Deaf and Hard of Hearing Students: Content, Strategies and Curriculum. Boston: Pearson Education. ISBN 0-205-30768 STRONG. M. (ed.). (1996) Language Learning and Deafness. New York: Cambridge University Press. ISBN 0-521-33579-5
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
|
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |