Název předmětu | Specifičnost výchovy mentálně retardovaných |
---|---|
Kód předmětu | USS/XZVMR |
Organizační forma výuky | bez kontaktní výuky |
Úroveň předmětu | Doktorský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Zimní a letní |
Počet ECTS kreditů | 7 |
Vyučovací jazyk | Čeština, Angličtina |
Statut předmětu | Povinně-volitelný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
Cílem předmětu je sledování nových trendů ve výchově osob s mentálním postižením u nás a v zahraničí v kontextu reedukačních a kompenzačních metod. Pochopení výchovy osob s mentálním postižením jako celoživotního procesu. Zaměřenost na analýzu kognitivních procesů v souvislosti s nezbytností neustálého opakování a prohlubování znalostí a dovedností. Specifičnost výchovy je zaměřena na její procesní stránku z hlediska aktivních a receptivních složek. Samostatný obsah tvoří volnočasové aktivity a jejich realizace včetně prezentace výsledků ve smyslu jejich využití jako neocenitelného benefitu edukace osob s mentálním postižením. Studijní literatura a studijní pomůcky: ČERNÁ, M. (2008) Česká psychopedie.Praha: Karolinum. ISBN : 978-80-246-1565-3 GARGUILO, R. (2006) Special Education in Contemporary Society. 2nd Edition. Thomson Learning, I. HOLÁNEK, P. (2010) Mentálně postižení jedinci jako pachatelé a oběti kriminality. Disertační práce. Akadémia Policajného zboru v Bratislave. KREJČÍŘOVÁ, O. (1998) Estetická výchova mentálně retardovaných. Olomouc: Netopejr. ISBN 80-86096-12 MAREČKOVÁ, J. MATIAŠKO, M. (2010) Člověk s duševním onemocněním a jeho právní jednání. Praha: Linde. ISBN 978-80-7201-801-7 PIPEKOVÁ, J. (2006) Osoby s mentálním postižením ve světle současných edukativních trendů. Brno: MSD.. ISBN 80-86633-40-3 RONDAL, J. A., HODAPP, R. M. A., SORESI, S., DYKENS, E. M., NOTA, L. (2004) Intellectual Disabilities. Genetics, Behaviour and Inclusion. Whurr Publishers Ltd. SATTLER, J. M. (2002) Assessment of Children. Behavioral and Clinical Applications. San Diego: Jerome M. Sattler, Publisher, Inc ŠVARCOVÁ, I. (2000) Mentální retardace. Praha: Portál. VALENTA, M. a kol. (2014) Přehled speciální pedagogiky. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0602-6 VALENTA, M. MULLER, O. a kol. (2013) Psychopedie. 5. přepracované a aktualizované vydání. Praha: Parta. ISBN 978-80-7320-187-6 VALENTA, M. (2012) Mentální postižení: v pedagogickém, psychologickém a sociálně-právním kontextu. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-3829-1 VALENTA, M., MÜLLER, O. (2006) Psychopedie. Praha: Parta. ISBN 978-80-7320-099-2 VALENTA, M., KOZÁKOVÁ, Z. (2006) Psychopedie 1 pro výchovné pracovníky. 1.vyd. Olomouc: VUP.
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
|
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |