Předmět: Specifičnost výchovy mentálně retardovaných

» Seznam fakult » PDF » USS
Název předmětu Specifičnost výchovy mentálně retardovaných
Kód předmětu USS/XZVMR
Organizační forma výuky bez kontaktní výuky
Úroveň předmětu Doktorský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 7
Vyučovací jazyk Čeština, Angličtina
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
  • Valenta Milan, prof. PaedDr. Ph.D.
Obsah předmětu
nespecifikováno

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Cílem předmětu je sledování nových trendů ve výchově osob s mentálním postižením u nás a v zahraničí v kontextu reedukačních a kompenzačních metod. Pochopení výchovy osob s mentálním postižením jako celoživotního procesu. Zaměřenost na analýzu kognitivních procesů v souvislosti s nezbytností neustálého opakování a prohlubování znalostí a dovedností. Specifičnost výchovy je zaměřena na její procesní stránku z hlediska aktivních a receptivních složek. Samostatný obsah tvoří volnočasové aktivity a jejich realizace včetně prezentace výsledků ve smyslu jejich využití jako neocenitelného benefitu edukace osob s mentálním postižením. Studijní literatura a studijní pomůcky: ČERNÁ, M. (2008) Česká psychopedie.Praha: Karolinum. ISBN : 978-80-246-1565-3 GARGUILO, R. (2006) Special Education in Contemporary Society. 2nd Edition. Thomson Learning, I. HOLÁNEK, P. (2010) Mentálně postižení jedinci jako pachatelé a oběti kriminality. Disertační práce. Akadémia Policajného zboru v Bratislave. KREJČÍŘOVÁ, O. (1998) Estetická výchova mentálně retardovaných. Olomouc: Netopejr. ISBN 80-86096-12 MAREČKOVÁ, J. MATIAŠKO, M. (2010) Člověk s duševním onemocněním a jeho právní jednání. Praha: Linde. ISBN 978-80-7201-801-7 PIPEKOVÁ, J. (2006) Osoby s mentálním postižením ve světle současných edukativních trendů. Brno: MSD.. ISBN 80-86633-40-3 RONDAL, J. A., HODAPP, R. M. A., SORESI, S., DYKENS, E. M., NOTA, L. (2004) Intellectual Disabilities. Genetics, Behaviour and Inclusion. Whurr Publishers Ltd. SATTLER, J. M. (2002) Assessment of Children. Behavioral and Clinical Applications. San Diego: Jerome M. Sattler, Publisher, Inc ŠVARCOVÁ, I. (2000) Mentální retardace. Praha: Portál. VALENTA, M. a kol. (2014) Přehled speciální pedagogiky. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0602-6 VALENTA, M. MULLER, O. a kol. (2013) Psychopedie. 5. přepracované a aktualizované vydání. Praha: Parta. ISBN 978-80-7320-187-6 VALENTA, M. (2012) Mentální postižení: v pedagogickém, psychologickém a sociálně-právním kontextu. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-3829-1 VALENTA, M., MÜLLER, O. (2006) Psychopedie. Praha: Parta. ISBN 978-80-7320-099-2 VALENTA, M., KOZÁKOVÁ, Z. (2006) Psychopedie 1 pro výchovné pracovníky. 1.vyd. Olomouc: VUP.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Doporučená literatura


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC20) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC20) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -