Předmět: Intervenční strategie u osob se zrakovým postižením

» Seznam fakult » PDF » USS
Název předmětu Intervenční strategie u osob se zrakovým postižením
Kód předmětu USS/XZTIN
Organizační forma výuky bez kontaktní výuky
Úroveň předmětu Doktorský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 7
Vyučovací jazyk Čeština, Angličtina
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
  • Regec Vojtech, doc. PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
nespecifikováno

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Obsah předmětu je zaměřen na edukační, intervenční a terapeutické přístupy u dětí, žáků, studentů i dospělých s různým stupněm zrakového postižení. Součástí předmětu je rovněž problematika různých intervenčních technik využívaných pro komplexní rozvoj osobnosti jedinců se zrakovým postižením, a to včetně expresivních terapeutických přístupů (např. dramaterapie, výchovná dramatika, arteterapie, taneční a pohybová terapie, muzikoterapie, terapie s využitím zvířat ? zooterapie (animoterapie), u kterých se prolínají prvky fyzioterapie a psychoterapie, ?). Studijní literatura a studijní pomůcky: FINKOVÁ, D., LUDÍKOVÁ, L. (2013) Specifika v přístupu k dospělým a seniorům se zrakovým postižením. Olomouc: UP. ISBN 978-80-244-3743-9. FINKOVÁ, D., LUDÍKOVÁ, L., RŮŽIČKOVÁ, V. (2007) Speciální pedagogika osob se zrakovým postižením. Olomouc, VUP. ISBN 978-80-244-1857-5. FITT, R. A., MASON, H. (1998) Sensory handicaps in children. Stratford upon Avon, National Council for speciál education. FRIEDLOVÁ, K. (2007). Bazální stimulace v základní ošetřovatelské péči. Praha: Grada. JESENSKÝ, J. (1993) Prostor pro integraci. Praha, Comenia Consult. JESENSKÝ, J. (1995) Kontrapunkty integrace zdravotně postižených. Praha, UK. JESENSKÝ, J. (1995) Uvedení do rehabilitace zdravotně postižených. Praha UK. JESENSKÝ, J. (2000) Andragogika a gerontagogika handicapovaných. Praha, Karolinum. JESENSKÝ, J. (2001) Komprehensivní speciální pedagogika. Hradec Králové, Pedf. KRATOCHVÍL, S. (1997). Základy psychoterapie. Praha: Portál. MICHALÍK, J. (1999) Školská integrace dětí s postižením. Olomouc, VUP. ISBN 80-7067-981-6 MÜLLER, O. a kol. (2013). Terapie ve speciální pedagogice. Praha: Grada, MYSCHKER, N., ORTMANN, M. (1999) Integrative Schulpadagogik. Stuttgart,Berlin,Koln, Kohlhammer. ISBN 3-17-015123-1. RENOTIÉROVÁ, M., LUDÍKOVÁ, L. a kol. (2003) Speciální pedagogika. Olomouc, VUP. ISBN 80-244?0646-2. RŮŽIČKOVÁ, V. et al. (2012) Basics of Special Education of Persons with Visual Impairment. Olomouc: Univerzita Palackého. ISBN 978-80-244-3097-3. VELEMINSKÝ, M. a kol. (2007). Zooterapie ve světle objektivních poznatků. České Budějovice: Dona. VÍTKOVÁ, M. (2003) Integrativní školní(speciální) pedagogika. Brno, MSD. ISBN 80-214-2359-5. STRASSMEIER, W (2011). 260 cvičení pro děti raného věku. Praha: Portál.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Doporučená literatura


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -