Název předmětu | Intervenční strategie u osob se zrakovým postižením |
---|---|
Kód předmětu | USS/XZTIN |
Organizační forma výuky | bez kontaktní výuky |
Úroveň předmětu | Doktorský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Zimní a letní |
Počet ECTS kreditů | 7 |
Vyučovací jazyk | Čeština, Angličtina |
Statut předmětu | Povinně-volitelný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
Obsah předmětu je zaměřen na edukační, intervenční a terapeutické přístupy u dětí, žáků, studentů i dospělých s různým stupněm zrakového postižení. Součástí předmětu je rovněž problematika různých intervenčních technik využívaných pro komplexní rozvoj osobnosti jedinců se zrakovým postižením, a to včetně expresivních terapeutických přístupů (např. dramaterapie, výchovná dramatika, arteterapie, taneční a pohybová terapie, muzikoterapie, terapie s využitím zvířat ? zooterapie (animoterapie), u kterých se prolínají prvky fyzioterapie a psychoterapie, ?). Studijní literatura a studijní pomůcky: FINKOVÁ, D., LUDÍKOVÁ, L. (2013) Specifika v přístupu k dospělým a seniorům se zrakovým postižením. Olomouc: UP. ISBN 978-80-244-3743-9. FINKOVÁ, D., LUDÍKOVÁ, L., RŮŽIČKOVÁ, V. (2007) Speciální pedagogika osob se zrakovým postižením. Olomouc, VUP. ISBN 978-80-244-1857-5. FITT, R. A., MASON, H. (1998) Sensory handicaps in children. Stratford upon Avon, National Council for speciál education. FRIEDLOVÁ, K. (2007). Bazální stimulace v základní ošetřovatelské péči. Praha: Grada. JESENSKÝ, J. (1993) Prostor pro integraci. Praha, Comenia Consult. JESENSKÝ, J. (1995) Kontrapunkty integrace zdravotně postižených. Praha, UK. JESENSKÝ, J. (1995) Uvedení do rehabilitace zdravotně postižených. Praha UK. JESENSKÝ, J. (2000) Andragogika a gerontagogika handicapovaných. Praha, Karolinum. JESENSKÝ, J. (2001) Komprehensivní speciální pedagogika. Hradec Králové, Pedf. KRATOCHVÍL, S. (1997). Základy psychoterapie. Praha: Portál. MICHALÍK, J. (1999) Školská integrace dětí s postižením. Olomouc, VUP. ISBN 80-7067-981-6 MÜLLER, O. a kol. (2013). Terapie ve speciální pedagogice. Praha: Grada, MYSCHKER, N., ORTMANN, M. (1999) Integrative Schulpadagogik. Stuttgart,Berlin,Koln, Kohlhammer. ISBN 3-17-015123-1. RENOTIÉROVÁ, M., LUDÍKOVÁ, L. a kol. (2003) Speciální pedagogika. Olomouc, VUP. ISBN 80-244?0646-2. RŮŽIČKOVÁ, V. et al. (2012) Basics of Special Education of Persons with Visual Impairment. Olomouc: Univerzita Palackého. ISBN 978-80-244-3097-3. VELEMINSKÝ, M. a kol. (2007). Zooterapie ve světle objektivních poznatků. České Budějovice: Dona. VÍTKOVÁ, M. (2003) Integrativní školní(speciální) pedagogika. Brno, MSD. ISBN 80-214-2359-5. STRASSMEIER, W (2011). 260 cvičení pro děti raného věku. Praha: Portál.
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
|
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |