Předmět: Socializace sluchově postižených

» Seznam fakult » PDF » USS
Název předmětu Socializace sluchově postižených
Kód předmětu USS/XZSSP
Organizační forma výuky bez kontaktní výuky
Úroveň předmětu Doktorský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 7
Vyučovací jazyk Čeština, Angličtina
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
nespecifikováno

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Cílem předmětu je získat přehled o aktuálních trendech v přístupu k osobám se sluchovým postižením jako příslušníkům jazykové a kulturní minority. Obsahová stránka předmětu zahrnuje deskripci vývoje terminologie v oblasti socializace, pohled na začlenění jedinců se sluchovým postižením do majoritní společnosti, analýzu jednotlivých směrů integrace a evaluaci postupů v oblasti školní integrace, specifičnost socializačního procesu osob se sluchovým postižením v oblasti sociální, kulturní a pracovní v návaznosti na současný systém legislativního zabezpečení. Studijní literatura a studijní pomůcky: ANDREWS, J. F., LEIGH, I. W.,WEINER, M. T. (2004) Deaf People. Boston: Pearson Education. ISBN 0-205-33813-5 DĚDEČKOVÁ, A. (2013) Adresář služeb nejen pro neslyšící. 13. vypracované vydání Praha: Federace rodičů a přátel sluchově postižených. ISBN 978-80-86792-32-3 JANOTOVÁ, N., SVOBODOVÁ, K. (1998) Integrace sluchově postiženého dítěte v mateřské a základní škole. Praha: Septima. KOSINOVÁ, B. (2008) Neslyšící jako jazyková a kulturní menšina - kultura neslyšících. Praha: Česká komora tlumočníků znakového jazyka. ISBN 978-80-87153-94-9 KŘESŤANOVÁ, L. a kol. (2012) Tiché rozhovory. Nahlédněte do pestrého světa lidí se sluchovým postižením. Praha: Federace rodičů a přátel sluchově postižených. ISBN 978-80-86792-26-2 KUČERA, P. (2013) Neslyšící jako jazyková a kulturní menšina. GEVAK Olomouc. Studijní opora UNIFOR. Olomouc: UP. ISBN 978-80-86768-62-5 LANE, H., HOFFMEISTER, R., BAHAN, B. (1996) A Journey into the Deaf-World. San Diego: Dawn Sign Press. ISBN 0-915035-63-4 PULDA, M. (2000) Integrovaný žák se sluchovým postižením v základní škole. Brno: Paido. SCHIRMER, B. R. (2001) Psychological, Social and Educational Dimensions of Deafness. Needham Heights: Allyn and Bacon. ISBN 0-205-17513-9 ZIKL, P. (2004) Nové trendy v oblasti sekundárního a terciárního vzdělávání sluchově postižených. Hradec Králové: Univerzita Hradec Králové.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Doporučená literatura


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC20) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC20) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -