Předmět: Intervenční strategie u osob s mentálním postižením, PAS a s oslabením kognitivního výkonu

» Seznam fakult » PDF » USS
Název předmětu Intervenční strategie u osob s mentálním postižením, PAS a s oslabením kognitivního výkonu
Kód předmětu USS/XZSIN
Organizační forma výuky bez kontaktní výuky
Úroveň předmětu Doktorský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 7
Vyučovací jazyk Čeština, Angličtina
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
  • Valenta Milan, prof. PaedDr. Ph.D.
Obsah předmětu
nespecifikováno

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Obsah předmětu je zaměřen na intervenční (terapeuticko-formativní, edukativní) přístupy u dětí, žáků a studentů i dospělých s různým stupněm mentálního postižení ( a s oslabením kognitivního vývoje) a s různou funkčností u dětí, žáků a studentů i dospělých s PAS: TEACCH, strukturované učení, ABA, expresivní přístupy (arteterapie, dramaterapie, muzikoterapie, teatroterapie, biblioterapie a poetoterapie, taneční a pohybová terapie), bazální stimulace, Strassmeierova koncepce, SNOEZELEN, FIE, HANDLE, Maxík, Portage, animoterapie, psychoterapeutické přístupy, terapeutická komunita (Camphill)? Studijní literatura a studijní pomůcky: POTMĚŠIL, M., VALENTA, M. (2006). Chapters on Special Education. Olomouc: VUP. VALENTA, M. a kol. (2012). Katalog posuzování speciálních vzdělávacích potřeb (Část II.). Diagnostické domény pro žáky s mentálním postižením. Olomouc: VUP. ŽAMPACHOVÁ, Z. a kol. (2012). Katalog posuzování speciálních vzdělávacích potřeb (Část II.). Diagnostické domény pro žáky s PAS či dalším psychickým onemocněním. Olomouc: VUP. ŠVARCOVÁ, I. (2006). Mentální retardace: vzdělávání, výchova, sociální péče. Praha: Portál. THOROVÁ, K. (2006). Poruchy autistického spektra. Praha: Portál. VALENTA, M. a kol. (2020). Znevýhodněný žák. Praha: Grada. VALENTA, M. (ed.), MÜLLER, O. a kol. (2022). Psychopedie. Praha: Parta. MÜLLER, O. a kol. (2013). Terapie ve speciální pedagogice. Praha: Grada, VELEMINSKÝ, M. a kol. (2007). Zooterapie ve světle objektivních poznatků. České Budějovice: Dona. STRASSMEIER, W (2011). 260 cvičení pro děti raného věku. Praha: Portál. FRIEDLOVÁ, K. (2007). Bazální stimulace v základní ošetřovatelské péči. Praha: Grada. JANKŮ, K. (2010). Využívání metody Snoezelen u osob s mentálním postižením. Ostrava: Universitas Ostravensis. KRATOCHVÍL, S. (1997). Základy psychoterapie. Praha: Portál.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Doporučená literatura


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -