Předmět: Speciálněpedagogická diagnostika

» Seznam fakult » PDF » USS
Název předmětu Speciálněpedagogická diagnostika
Kód předmětu USS/XZSDG
Organizační forma výuky bez kontaktní výuky
Úroveň předmětu Doktorský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 7
Vyučovací jazyk Čeština, Angličtina
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
  • Valenta Milan, prof. PaedDr. Ph.D.
Obsah předmětu
nespecifikováno

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Obsah předmětu je zaměřen na kompetence, teoreticko-metodologické aspekty, strukturu, instituty, procesy, metody a prostředky speciálněpedagogické diagnostiky, na bazální psychometrii, edukometrii, psychodiagnostiku a sociometrii dětí, žáků a dospělých jedinců se zdravotním postižením ve vztahu k normě. Kromě normativní diagnostiky obsahující klinické i standardizované postupy, techniky a metody se zabývá disciplína také dynamickou diagnostikou a obecně přístupy lege artis a vztah diagnostických domén ke stanovení stupně podpůrných opatření (katalogy). Studijní literatura a studijní pomůcky: VAŠEK, Š. (1991). Špeciálnopedagogická diagnostika. Bratislava: SPN. POTMĚŠIL, M., VALENTA, M. (2006). Chapters on Special Education. Olomouc: VUP. ČADOVÁ, E. a kol. (2012). Katalog posuzování speciálních vzdělávacích potřeb (Část II.). Diagnostické domény pro žáky s tělesným postižením. Olomouc: VUP. VALENTA, M. a kol. (2012). Katalog posuzování speciálních vzdělávacích potřeb (Část II.). Diagnostické domény pro žáky s mentálním postižením. Olomouc: VUP. JANKOVÁ, J. a kol. (2012). Katalog posuzování speciálních vzdělávacích potřeb (Část II.). Diagnostické domény pro žáky se zrakovým postižením. Olomouc: VUP. BARVÍKOVÁ, J. a kol. (2012). Katalog posuzování speciálních vzdělávacích potřeb (Část II.). Diagnostické domény pro žáky se sluchovým postižením. Olomouc: VUP. VRBOVÁ, R. a kol. (2012). Katalog posuzování speciálních vzdělávacích potřeb (Část II.). Diagnostické domény pro žáky s narušenou komunikační schopností. Olomouc: VUP. ŽAMPACHOVÁ, Z. a kol. (2012). Katalog posuzování speciálních vzdělávacích potřeb (Část II.). Diagnostické domény pro žáky s PAS či dalším psychickým onemocněním. Olomouc: VUP. SVOBODA, M. a kol. (2001). Psychodiagnostika dětí a dospívajících. Praha: Portál. SVOBODA, M. a kol. (1999). Psychologická diagnostika dospělých. Praha: Portál.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Doporučená literatura


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -