Název předmětu | Patologie sluchového analyzátoru |
---|---|
Kód předmětu | USS/XZSAP |
Organizační forma výuky | bez kontaktní výuky |
Úroveň předmětu | Doktorský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Zimní a letní |
Počet ECTS kreditů | 7 |
Vyučovací jazyk | Čeština, Angličtina |
Statut předmětu | Povinně-volitelný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
Cílem předmětu je získat přehled o významu sluchu a sluchového vnímání, který patří k primárním faktorům ovlivňujícím charakter edukační intervence jedinců se sluchovým postižením. Obsahová stránka předmětu zahrnuje informace z oblasti audiologie, foniatrie a otorinolaryngologie, jejichž znalost je podmínkou při řešení otázek surdopedické teorie i praxe v rámci multidisciplinárního přístupu k jedincům se sluchovým postižením, věnuje pozornost anatomickým charakteristikám sluchového analyzátoru, fyziologickým zákonitostem sluchového vnímání, základům akustiky a etiologii patologických odchylek v oblasti sluchového vnímání. Studijní literatura a studijní pomůcky: DEBONIS, D.A., DONOHUE, C.L. (2008) Survey of Audiology: Fundamentals for Audiologists and Health Professionals. Needham Heights: Allyn & Bacon. ISBN 0-205-53195-0 HAMPL, I. (2013) Surdopedie. Ostrava: Ostravská univerzita. ISBN 978-80-7464-327-9 HLOŽEK, Z. (2012) Základy audiologie pro speciální pedagogy. Olomouc: UP. ISBN 978-80-244-3436-0 HORÁKOVÁ, R. (2012) Sluchové postiženi. Úvod do surdopedie. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0084-0 HYBÁŠEK, I., VOKURKA, J. (2006) Otorinolaryngologie. Praha: Karolinum. ISBN 80-246-1019-1 LEJSKA, V. (1995) Kompendium ORL dětského věku. Praha: Grada. ISBN 80-7169-132-1 MARTIN, F. N., CLARK, J. G. (2000) Introduction to Audiology. 10th edition, Needham Heights: Allyn & Bacon. ISBN 0-205-59311-8 MRÁZKOVÁ, E., MRÁZEK, J., LINDOVSKÁ, M. (2006) Základy audiologie a objektivní audiometrie. Medicínské a sociální aspekty sluchových vad. Ostrava: Zdravotně sociální fakulta OU. ISBN 80-7368-226-5
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
|
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |