Předmět: Patologie sluchového analyzátoru

» Seznam fakult » PDF » USS
Název předmětu Patologie sluchového analyzátoru
Kód předmětu USS/XZSAP
Organizační forma výuky bez kontaktní výuky
Úroveň předmětu Doktorský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 7
Vyučovací jazyk Čeština, Angličtina
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
nespecifikováno

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Cílem předmětu je získat přehled o významu sluchu a sluchového vnímání, který patří k primárním faktorům ovlivňujícím charakter edukační intervence jedinců se sluchovým postižením. Obsahová stránka předmětu zahrnuje informace z oblasti audiologie, foniatrie a otorinolaryngologie, jejichž znalost je podmínkou při řešení otázek surdopedické teorie i praxe v rámci multidisciplinárního přístupu k jedincům se sluchovým postižením, věnuje pozornost anatomickým charakteristikám sluchového analyzátoru, fyziologickým zákonitostem sluchového vnímání, základům akustiky a etiologii patologických odchylek v oblasti sluchového vnímání. Studijní literatura a studijní pomůcky: DEBONIS, D.A., DONOHUE, C.L. (2008) Survey of Audiology: Fundamentals for Audiologists and Health Professionals. Needham Heights: Allyn & Bacon. ISBN 0-205-53195-0 HAMPL, I. (2013) Surdopedie. Ostrava: Ostravská univerzita. ISBN 978-80-7464-327-9 HLOŽEK, Z. (2012) Základy audiologie pro speciální pedagogy. Olomouc: UP. ISBN 978-80-244-3436-0 HORÁKOVÁ, R. (2012) Sluchové postiženi. Úvod do surdopedie. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0084-0 HYBÁŠEK, I., VOKURKA, J. (2006) Otorinolaryngologie. Praha: Karolinum. ISBN 80-246-1019-1 LEJSKA, V. (1995) Kompendium ORL dětského věku. Praha: Grada. ISBN 80-7169-132-1 MARTIN, F. N., CLARK, J. G. (2000) Introduction to Audiology. 10th edition, Needham Heights: Allyn & Bacon. ISBN 0-205-59311-8 MRÁZKOVÁ, E., MRÁZEK, J., LINDOVSKÁ, M. (2006) Základy audiologie a objektivní audiometrie. Medicínské a sociální aspekty sluchových vad. Ostrava: Zdravotně sociální fakulta OU. ISBN 80-7368-226-5

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Doporučená literatura


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC20) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC20) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -