Předmět: Programy rehabilitace osob s poruchami hybnosti

» Seznam fakult » PDF » USS
Název předmětu Programy rehabilitace osob s poruchami hybnosti
Kód předmětu USS/XZRPH
Organizační forma výuky bez kontaktní výuky
Úroveň předmětu Doktorský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 7
Vyučovací jazyk Čeština, Angličtina
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
  • Kantor Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
nespecifikováno

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Součástí předmětu je prezentace klasifikace jednotlivých programů rehabilitace osob s poruchami hybnosti. Popsána je situace v dané oblasti v České republice a v zahraničí (komparace), jakož i resortní zakotvení realizace těchto programů. Dále je definováno zaměření programů s ohledem na cílové skupiny rehabilitovaných - tělesně postižených, nemocných a zdravotně oslabených různého věku. Popsán je také výběr, plánování a hodnocení efektivnosti rehabilitačního programu pro vybraného jedince s poruchou mobility, a to v kontextu principů a cílů jeho komplexní rehabilitace. Definován je také význam aplikace těchto programů pro somatopedickou praxi a popsány moderní trendy v dané oblasti. Studijní literatura a studijní pomůcky: BIGGE, J., BEST, J. S., HELLER, K. (2010) Teaching Individuals with Physical or Multiple Disabilities. New York: Macmillan Publishing Copany. ISBN 0-675-21017-8 BRILL, P. A. (2004) Functional fitness for older adults. Champaign: Human Kinetice. ISBN 0736046569 BRUNO, J. A. (2005) A systematic approach to assesing symbolic communication skills. In Communication in Shared World - 5th Eastern and Central European Regional Augmentative and Alternativě Communication Conference.Program and Book of Abstracts. Budapešť: Hungarian Bliss Foundation, s. 34-36. ISBN 936-219-598-1 ČÁDOVÁ, E. et al. (2012) Katalog posuzování míry speciálních vzdělávacích potřeb - diagnostické domény pro žáky s tělesným postižením a zdravotním znevýhodněním. Olomouc: Vydavatelství Univerzity Palackého. ISBN 978-80-244-3052-2 ČÁDOVÁ, E. et al. (2012) Metodika práce s žákem s tělesným postižením a zdravotním znevýhodněním. Olomouc: Vydavatelství Univerzity Palackého. ISBN 978-80-244-3308-0 COOPER, R. A. et al. (ed.) (2007) An Introduction to Rehabilitation Engineering. London: Taylor and Fracis. ISBN 9780849372223 Disability management in the workplace. (2003) Victoria: national Institute of Disability Management and research. ISBN 096855833X. Guidelines for cardiac rehabilitation and secondary prevention programs. (2004) American Assotiation of Cardiovascular and Pulmonary Rehabilitation. Champaing: Humaa Kenetics. ISBN 0736048642 HADJ-MOUSSOVÁ, Z. (2002) Úvod do speciálního poradenství. Liberec: TUL. ISBN 80-7083-659-8 HÁJKOVÁ, V., STRNADOVÁ, I. et al. (2011) Zředěný život. Praha: Somatopedická společnost. ISBN 978-80-904464-1-0 HAWKINS, P. SHOHET, R. (2004) Supervize v pomáhajících profesích. Praha: Portál. ISBN 80-7178-715-9 JANKOVIC, J. et al. (2015) Neurology in Clinical Practice. Elsevier. ISBN 978-0323287838 JANKOVSKÝ, J., PREIFFER, J., ŠVESTKOVÁ, O. (2005) Vybrané kapitoly z uceleného systému rehabilitace. České Budějovice: Jihočeská univerzita, Zdravotně sociální fakulta. ISBN 80-7040-826-X JESENSKÝ, J. (1995) Uvedení do rehabilitace zdravotně postižených. Praha: Karolinum. ISBN 80-7066-941-1 KANTOR, J. et al. (2013) Medicínské aspekty omezení hybnosti. Olomouc: Vydavatelství Univerzity Palackého. ISBN 978-80-244-3709-5 KITTELOVÁ, O. a kol. (2004) Rehabilitace pacientů s onkologickou diagnózou. Praha: TRITON. ISBN 80-7254-485-3 KLUSOŇOVÁ, E., PITNEROVÁ, J. (2005) Rehabilitační ošetřování pacientů s těžkými poruchami hybnosti. Brno: Národní centrum ošetřovatelství a nelékařských zdravotnických oborů. ISBN 80-7013-423-2 KOLÁŘ, P. (2017) Rehabilitace v klinické praxi. Praha: Galén. ISBN 978-80-7262-657-1 KOUBEISSI, M., NABIL, A. (2017) Epilepsy Board Review. Springer. ISBN 978-1493967728 LAY., P. (1983) Choosing the best wheelchair cushion for your needs, your chair and your lifestyle. London: Royal Association for Disability and Rehabilitation. MARŠÁLEK, P. (2006) Pohybová terapie po akutních srdečních příhodách. Praha: TRITON. ISBN 80-7254-709-7 MARŠÁLEK, P. (2006) Rehabilitace a pohybová terapie po akutních koronárních syndromech. Praha: TRITON. ISBN 80-7254-740-2

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Doporučená literatura


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC20) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC20) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -