Vývoj rehabilitace v zahraničí a na našem území v průběhu 20. a 21. století. Význam mezinárodních a národních organizací na vývoj rehabilitace. Legislativa v rehabilitaci, zejména klasifikace WHO z oblasti rehabilitace a koncept funkční schopnosti. Rehabilitace v komplexním pojetí ? rehabilitace léčebná, sociální a pracovní. Léčebná rehabilitace ? systém zdravotnických zařízení pro osoby s omezením pohyblivosti, tým léčebné rehabilitace a nástroje léčby. Sociální rehabilitace ? výchozí koncepty (deinstitucionalizace, standardy sociální péče, rehabilitace zaměřená na společnost atd.), systém sociálních služeb se zaměřením na osoby s omezením pohyblivosti. Pracovní rehabilitace osob s omezením pohyblivosti a její nástroje. Fungování interprofesních týmů v institucích zdravotnického, školského a sociálního rezortu ? bariéry a facilitátory interprofesní spolupráce. Studijní literatura a studijní pomůcky: BARNES, M. P. a kol. (2005). Oxford handbook of rehabilitation medicine. Oxford; New York: Oxford University Press. Oxford medical publications. ISBN 978-0-19-852896-8. BEST, S. J., HELLER, K. W., BIGGE, J. L. (2010). Teaching individuals with physical or multiple disabilities. 6th ed. Boston: Pearson. ISBN 978-0-13-159012-0. BREDEWOLD, F., HERMUS, M., TRAPPENBURG, M. (2020). ?Living in the community? the pros and cons: A systematic literature review of the impact of deinstitutionalisation on people with intellectual and psychiatric disabilities. Journal of Social Work [online]. 20(1), 83?116. ISSN 1468-0173, 1741-296X. CARLSON, B. L., FOSTER, L., DÁLE, B. S., BROWN, R. (2007). Effects of Cash and Counseling on Personal Care and Well-Being. Health Services Research [online]. 42(1p2), 467?487. ISSN 00179124, 14756773. DEAN, S. G., SIEGERT, R. J., TAYLOR, W. J., ed. (2013). Interprofessional Rehabilitation [online]. West Sussex, UK: John Wiley & Sons, Ltd., s. 45?78 [vid. 2021-11-02]. ISBN 978-1-118-70274-1. DRINKA, T. J. K., CLARK, P. G. (2000). Health care teamwork: interdisciplinary practice and teaching. Westport, CT: Auburn House. ISBN 978-0-86569-297-8. DUAN-PORTER, W., ULLMAN, K., ROSEBUSH, Ch., MCKENZIE, L., ENSRUD, K. E. (2005). EUROPEAN AGENCY FOR DEVELOPMENT IN SPECIAL NEEDS EDUCATION. Early childhood intervention: analysis of situation in Europe?: key aspects and recommendations. Middelfart; Brussels: European Agency for Development in Special Needs Education. ISBN 978-87-91500-42-8. GABRIELOVÁ, J., VELEMÍNSKÝ, M. (2014). Interdisciplinary collaboration between medical and non-medical professions in health and social care. Neuro endocrinology letters. 35 Suppl 1, 59?66. JOHNSON, F., (1996). Models of service delivery. In: Brian L WILSON Models of music therapy interventions in school settings. Silver Spring, Md.: American Music Therapy Association. ISBN 978-1-884914-04-1. KING, J., BLANKENSHIP, K., SCHALLA, W., MEHTA, A. (2005). Rehabilitation team function and prescriptions, referrals and order writing. In: Walter R. FRONTERA, ed. DeLisa?s physical medicine & rehabilitation: principles and practice. Fourth edition. Philadelphia: Wolters Kluwer. ISBN 978-1-4963-7496-7. KNIGHTING, K., PILKINGTON, G., NOYES, J., ROE, B., MADEN, M., BRAY, L., JACK, B., O?BRIEN, M., DOWNING, J., MATEUS, C., SPENCER, S. (2021). Respite care and short breaks for young adults aged 18?40 with complex health-care needs: mixed-methods systematic review and conceptual framework development. Health Services and Delivery Research [online]. 9(6), 1?268. ISSN 2050-4349, 2050-4357.
|