Název předmětu | Vizuálně pohybové komunikační systémy u sluchově postižených |
---|---|
Kód předmětu | USS/XZKSS |
Organizační forma výuky | bez kontaktní výuky |
Úroveň předmětu | Doktorský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Zimní a letní |
Počet ECTS kreditů | 7 |
Vyučovací jazyk | Čeština, Angličtina |
Statut předmětu | Povinně-volitelný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
Cílem předmětu je získat aktuální přehled o vizuálněmotorických komunikačních systémech a jejich roli v edukační intervenci a interpersonální komunikaci u jedinců se sluchovým postižením. Obsahová stránka předmětu podává aktuální informace z oblasti teoretických základů vizuálněmotorických komunikačních systémů, analyzuje možnosti jejich využití ve vzdělávání jedinců se sluchovým postižením, komparuje selekci jednotlivých forem vizuálněmotorických komunikačních systémů v závislosti na jejich praktické jejich aplikaci a specifikuje způsoby jejich translace. Studijní literatura a studijní pomůcky: HOMOLÁČ, J. (1998) Komunikace neslyšících. Sociolingvistika. Praha: FF UK. KLIMA,E.,BELLUGI, U. (1979) The Sings of Language. Cambridge(Mass), London:Harvard University Press. KOSINOVÁ, B. (2008) Neslyšící jako jazyková a kulturní menšina - kultura neslyšících. Praha: Česká komora tlumočníků znakového jazyka. ISBN 978-80-87153-94-9 KŘESŤANOVÁ, L. a kol. (2012) Tiché rozhovory. Nahlédněte do pestrého světa lidí se sluchovým postižením. Praha: Federace rodičů a přátel sluchově postižených. ISBN 978-80-86792-26-2 LIDDELL, S. K. (2003) Grammar, Gesture, and Meaning in American Sign Language. Cambridge: Cambridge University Press. SERVUSOVÁ, J. (2008) Kontrastivní lingvistika - český jazyk x český znakový jazyk. Praha: ČKTZJ. SLÁNSKÁ-BÍMOVÁ, P., OKROUHLÍKOVÁ, L. (2008) Rysy přirozených jazyků - Český znakový jazyk jako přirozený jazyk, Lexikografie - Slovníky českého znakového jazyka. 2. vydání, Praha: Česká komora tlumočníků znakového jazyka. ISBN 978-80-87153-91-8 SOURALOVÁ, E. HORÁKOVÁ, R. (2008) Problematika osob s hluchoslepotou a kontaktní tlumočen a u hluchoslepých preferujících český znakový jazyk. Praha: ČKTZJ. TARCSIOVÁ, D. (2002) Prstová abeceda. Bratislava: Effeta. ZÁHUMENSKÁ, J., DINGOVÁ, N., HORÁKOVÁ, R. (2008) Specifika tlumočení ve vzdělávání. Praha: ČKTZJ.
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
|
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |