Předmět: Klasifikace a diagnostika poruch chování a emocí

» Seznam fakult » PDF » USS
Název předmětu Klasifikace a diagnostika poruch chování a emocí
Kód předmětu USS/XZKDE
Organizační forma výuky bez kontaktní výuky
Úroveň předmětu Doktorský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 7
Vyučovací jazyk Čeština, Angličtina
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
  • Michalík Jan, prof. PaedDr. Ph.D.
Obsah předmětu
nespecifikováno

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Cílem předmětu je vymezení a komparace existujících klasifikačních a diagnostických systémů poruch chování a emocí z vývojového hlediska v širokém multidisciplinárním pojetí. Výstupem by měl být ucelený přehled posluchače o této problematice z hlediska: " DSM-10, " MKN, 10. revize, " diagnostiky ve školských poradenských zařízeních v ČR, " diagnostiky v zařízeních preventivně výchovné péče, " diagnostiky v zařízeních ústavní výchovy, " zahraničních trendů. Studijní literatura a studijní pomůcky: Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders (DSM-IV). (1994) American Psychiatric Association. GOWERS, S. G. et al. (2001) Adolescent Psychiatry in Clinical Practice. Arnold, London. CHILAND, C., YOUNG, G. (1994) Children and Violence. New Persey, Jason Aronson Inc. KAPLAN, H. I. et al. (1994) Synopsis of Psychiatry. Williams and Wilkins, New York. KAPLAN, H.I., SADOCK, B. (1995) Coprehensive Textbook of Psychiatry VI. Baltimore, Williams and Wilkins. LEWIS, M. (Ed.) (1996) Children and Adolescent Psychiatry. Williams and Wilkins, Baltimore. Mezinárodní klasifikace nemocí, 10. revize. (1992) Duševní poruchy a poruchy chování. Praha, psychiatrické centrum.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Doporučená literatura


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC20) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC20) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -