Předmět: Historický vývoj vyučování neslyšících

» Seznam fakult » PDF » USS
Název předmětu Historický vývoj vyučování neslyšících
Kód předmětu USS/XZHYN
Organizační forma výuky bez kontaktní výuky
Úroveň předmětu Doktorský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 7
Vyučovací jazyk Čeština, Angličtina
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
nespecifikováno

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Cílem předmětu je diachronní přístup k evaluaci informací z oblasti péče o jedince se sluchovým postižením na základě studia historických pramenů. Obsahová stránka předmětu zahrnuje historický nástin vývoje péče o osoby se sluchovým postižením, vznik a rozvoj institucí zajišťujících výchovnou, vzdělávací a sociální péči, přínos významných osobností v jednotlivých historických obdobích, vývoj názorů na charakter edukační intervence v závislosti na preferovaném komunikačním systému, diskurz o přístupu ke vzdělávání jedinců se sluchovým postižením v českých zemích a ve světě. Studijní literatura a studijní pomůcky: EVANS, L. (1982) Total Commuication: Structure and Strategy. Washington, D.C. : Gallaudet Colledge Press. ISBN 0-913580-75-9 HAMPL, I. (2013) Surdopedie. Ostrava: Ostravská univerzita. ISBN 978-80-7464-327-9 HRUBÝ, J. (1997) Velký ilustrovaný průvodce neslyšících a nedoslýchavých po jejich vlastním osudu. 1. a 2. díl. Praha: Septima. JABŮREK, J. (1998) Bilingvální vzdělávání neslyšících.. Praha: Septima. LEONHARDT, A. (2001) Úvod do pedagogiky sluchovo postihnutých. Bratislava: Sapientia. POUL, J. (1996) Nástin vývoje vyučování neslyšících.Brno: PdF MU. PUČELÍK, T. (1947) Sociální péče o hluchoněmé v Čechách a na Moravě. In Pedologické rozhledy,roč. III. SVAČINA, S. (1976) Úvod do dějin výchovy a vzdělávání neslyšících. In LIŠKA, J. et al.Logopedický zborník 4-5. Košice: Východoslovenské vydavatelstvo.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Doporučená literatura


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC20) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC20) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -