Název předmětu | Historický vývoj vyučování neslyšících |
---|---|
Kód předmětu | USS/XZHYN |
Organizační forma výuky | bez kontaktní výuky |
Úroveň předmětu | Doktorský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Zimní a letní |
Počet ECTS kreditů | 7 |
Vyučovací jazyk | Čeština, Angličtina |
Statut předmětu | Povinně-volitelný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
Cílem předmětu je diachronní přístup k evaluaci informací z oblasti péče o jedince se sluchovým postižením na základě studia historických pramenů. Obsahová stránka předmětu zahrnuje historický nástin vývoje péče o osoby se sluchovým postižením, vznik a rozvoj institucí zajišťujících výchovnou, vzdělávací a sociální péči, přínos významných osobností v jednotlivých historických obdobích, vývoj názorů na charakter edukační intervence v závislosti na preferovaném komunikačním systému, diskurz o přístupu ke vzdělávání jedinců se sluchovým postižením v českých zemích a ve světě. Studijní literatura a studijní pomůcky: EVANS, L. (1982) Total Commuication: Structure and Strategy. Washington, D.C. : Gallaudet Colledge Press. ISBN 0-913580-75-9 HAMPL, I. (2013) Surdopedie. Ostrava: Ostravská univerzita. ISBN 978-80-7464-327-9 HRUBÝ, J. (1997) Velký ilustrovaný průvodce neslyšících a nedoslýchavých po jejich vlastním osudu. 1. a 2. díl. Praha: Septima. JABŮREK, J. (1998) Bilingvální vzdělávání neslyšících.. Praha: Septima. LEONHARDT, A. (2001) Úvod do pedagogiky sluchovo postihnutých. Bratislava: Sapientia. POUL, J. (1996) Nástin vývoje vyučování neslyšících.Brno: PdF MU. PUČELÍK, T. (1947) Sociální péče o hluchoněmé v Čechách a na Moravě. In Pedologické rozhledy,roč. III. SVAČINA, S. (1976) Úvod do dějin výchovy a vzdělávání neslyšících. In LIŠKA, J. et al.Logopedický zborník 4-5. Košice: Východoslovenské vydavatelstvo.
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
|
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |