Název předmětu | Primární, sekundární a terciární prevence poruch chování a emocí |
---|---|
Kód předmětu | USS/XZEPR |
Organizační forma výuky | bez kontaktní výuky |
Úroveň předmětu | Doktorský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Zimní a letní |
Počet ECTS kreditů | 7 |
Vyučovací jazyk | Čeština, Angličtina |
Statut předmětu | Povinně-volitelný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
Cílem předmětu je propojení výzkumných, teoretických i praktických poznatků v oblasti primární, sekundární a terciární prevence poruch chování a emocí. V dané oblasti realizovaná výzkumná šetření by měla být především relevantní pro praktické aplikace a následně by mohla podpořit odpovídající úroveň komunikace a porozumění mezi jednotlivými subjekty, mnohdy vycházejícími z rozdílných teoretických východisek, především s ohledem na nutnost multidisciplinarity v dané oblasti. Studijní literatura a studijní pomůcky: BLACK, D., COTTRELL, D. (1993) Child and Adolescent Psychiatry. Glasgow, Bell and Brain. COHEN, J., SCOTT, S., SCOTT, N., KAY, J. (1996) The Primary School Drugs Pack. Healthwise Helpline Ltd, Liverpool. DRYFOOS, J. G. (1990) Adolescents at Risk. Oxford University Press, New York. HORT, V. a kol. (2000) Dětská a adolescentní psychiatrie. Praha: Portál. HUTYROVÁ, M. a kol. (2013) Možnosti intervence u osob se specifickými poruchami chování a poruchami chování 2. Olomouc: UP. ISBN 978-80-244-3724-8 HUTYROVÁ, M., RŮŽIČKA, M., SPĚVÁČEK, J. (2013) Prevence rizikového a problémového chování. Olomouc: UP. ISBN 978-80-244-3725-5 JUCOVIČOVÁ, D., ŽÁČKOVÁ, H. (2010) Neklidné a nesoustředěné dítě ve škole a v rodině. Praha: Grada. ISBN 978-80 247-2697-7 KAZDIN, A. E. (1995) Conduct Disorders in Childhood and Adolescence. Thousand Oaks, CA, Sage Publication. KOLÁŘ, M. (2011) Nová cesta k léčbě šikany. Praha: Portál. ISBN 978-7667-871-5 LANGMEIER, J. a kol. (2000) Dětská psychoterapie. Praha. Portál. MATĚJČEK, Z. (2011) Praxe dětského psychologického poradenství. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0000-0 MICHALÍK, J. (2013) Vybrané kapitoly z práva pro speciální pedagogy. Olomouc: UP. ISBN 978-80-244-3620-3 MIOVSKÝ, M., SKÁCELOVÁ, L., ZAPLETALOVÁ, J., NOVÁK, P. (eds.) (2010) Prevence rizikového chování ve školství. 1. vyd. Praha: Sdružení SCAN, UK & Togga. ISBN 978-80-87258-47-7 RAINE, A. (1993) The Psychopatology of Crime. Academia Press, San Diego. WILLIAMS, M. (1995) Drugs Prevention Training. An evaluation of three drugs prevention teams. Drugs prevention. Initiative Paper No. 8, London.
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
|
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |