Název předmětu | Etiologie poruch chování a emocí |
---|---|
Kód předmětu | USS/XZEPE |
Organizační forma výuky | bez kontaktní výuky |
Úroveň předmětu | Doktorský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Zimní a letní |
Počet ECTS kreditů | 7 |
Vyučovací jazyk | Čeština, Angličtina |
Statut předmětu | Povinně-volitelný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
Cílem předmětu je syntetizovat poznatky nejrůznějších disciplín, psychologie, psychiatrie, sociologie a především speciální pedagogiky, jež poukazují na etiologii vzniku a rozvoje poruch chování a emocí nejen z vývojového hlediska. Studijní literatura a studijní pomůcky: BENDL, S. (2011) Kázeňské problémy ve škole. Praha: Triton. ISBN 978-80-7387-436-0 BOĎOVÁ, V., HUTYROVÁ, M., RŮŽIČKA, M. (2013) Možnosti intervence u osob se specifickými poruchami chování a poruchami chování 1. Olomouc: UP. ISBN 978-80-244-3723-1 FOUCAULT, M. (1994) Dějiny šílenství. Praha: Lidové noviny. GOWERS, S. G. et al. (2001) Adolescent Psychiatry in Clinical Praktice. Arnold, London. HÖSCHL, C., LIBIGER, J., ŠVESTKA, J. (2002) Psychiatrie. Praha: Tigris. HUTYROVÁ, M. a kol. (2013) Možnosti intervence u osob se specifickými poruchami chování a poruchami chování 2. Olomouc: UP. ISBN 978-80-244-3724-8 HUTYROVÁ, M., RŮŽIČKA, M., SPĚVÁČEK, J. (2013) Prevence rizikového a problémového chování. Olomouc: UP. ISBN 978-80-244-3725-5 JUCOVIČOVÁ, D., ŽÁČKOVÁ, H. (2010) Neklidné a nesoustředěné dítě ve škole a v rodině. Praha: Grada. ISBN 978-80 247-2697-7 KAPLAN, H. I. et al. (1994) Synopsis of Psychiatry. Williams and Wilkins. New York. KINDLON, D., THOMPSON, M. (2000) Raising Cain. New York: Ballantine Books. KOLÁŘ, M. (2011) Nová cesta k léčbě šikany. Praha: Portál. ISBN 978-7667-871-5 LEZAK, M.D. (2004) Neuropsychological Assesment. New York: Oxford University Press. MATĚJČEK, Z. (2011) Praxe dětského psychologického poradenství. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0000-0 MICHALÍK, J. (2013) Vybrané kapitoly z práva pro speciální pedagogy. Olomouc: UP. ISBN 978-80-244-3620-3 MIOVSKÝ, M., SKÁCELOVÁ, L., ZAPLETALOVÁ, J., NOVÁK, P. (eds.) (2010) Prevence rizikového chování ve školství. 1. vyd. Praha: Sdružení SCAN, UK & Togga, 2010. ISBN 978-80-87258-47-7. MURRAY, C.J.L., Lopez, A.D. (Eds.) (1996) The global burden of disease. Cambridge, Mass: Harvard University Press. RAINE, A. (1993) The Psychopatology of Crime. San Diego: Academia Press.
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
|
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |