Název předmětu | Metodické aspekty výzkumu v oblasti poruch chování a emocí |
---|---|
Kód předmětu | USS/XZEME |
Organizační forma výuky | bez kontaktní výuky |
Úroveň předmětu | Doktorský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Zimní a letní |
Počet ECTS kreditů | 7 |
Vyučovací jazyk | Čeština, Angličtina |
Statut předmětu | Povinně-volitelný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
Cílem předmětu je získat znalosti z oblasti výzkumu v oblasti přístupů (poradenství, intervence a psychoterapie) k poruchám chování. Obsahem předmětu je osvojit si metody výzkumu, které jsou využívány ve výše zmíněné oblasti. Formou přehledové práce bude student analyzovat typy výzkumu v dané oblasti nejen za poslední období, ale i v historickém kontextu. Předmět má charakter tutoriální výuky a jeho cílem je nalézt vhodný design pro dizertační práci studenta. Budou analyzovány a zkoumány studie, které jsou blízké jednotlivým dizertačním záměrům a postupně se tak bude v rámci předmětu student vytvářet svůj jedinečný design. Po absolvování předmětu bude student schopen orientace v metodických přístupech k výzkumu poruch chování, bude schopen využít poznatky pro výzkumný design vlastní dizertační práce. Studijní literatura a studijní pomůcky: BETTMANN, J. E. (2020). Evidence-based psychotherapy with adolescents: a primer for new clinicians. New York: Oxford University Press. HISCOCK, H., E. SCIBERRAS, ed. (2019). Sleep and ADHD: an evidence-based guide to assessment and treatment. [London]: Academic Press, an imprint of Elsevier. FEINBERG, M. E., ed. (2021). Designing evidence-based public health and prevention programs: expert program developers explain the science and art. New York: Routledge, Taylor & Francis Group. KONEČNÁ, H., A. HRICOVÁ, O. DOSKOČIL, ed. (2017). Hermeneutická spirála, (re)interpretace a hledání významu: XVI. ročník česko-slovenské konference Kvalitativní přístup a metody ve vědách o člověku: 6.-7.2.2017, ZSF JU České Budějovice: sborník abstraktů. České Budějovice: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Zdravotně sociální fakulta. MIOVSKÝ, M. (2006). Kvalitativní přístup a metody v psychologickém výzkumu. Praha: Grada. Psyché (Grada) RIVERA-AGOSTO, I., A. IZZO. (2021). REM-Behavior Disorder. In: Fabian H. Rossi A Nina Tsakadze, ed. Updates in Sleep Neurology and Obstructive Sleep Apnea [online]. B.m.: IntechOpen [vid. 2022-01-24]. ISBN 978-1-83969-029-7. Dostupné z: doi:10.5772/intechopen.86277 ROGUSKI, A., D. RAYMENT, A. L. WHONE, M. W. JONES, M. ROLINSKI. (2020). A Neurologist?s Guide to REM Sleep Behavior Disorder. Frontiers in Neurology [online]. 11, 610. ISSN 1664-2295. Dostupné z: doi:10.3389/fneur.2020.00610
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
|
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |