Název předmětu | Speciálněpedagogická diagnostika v tyflopedii |
---|---|
Kód předmětu | USS/XZDTY |
Organizační forma výuky | bez kontaktní výuky |
Úroveň předmětu | Doktorský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Zimní a letní |
Počet ECTS kreditů | 7 |
Vyučovací jazyk | Čeština, Angličtina |
Statut předmětu | Povinně-volitelný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
Oblasti: " Diagnostika - definiční a terminologické vymezení " Multidisciplinarní a týmový přístup v diagnostickém procesu " Oftalmologická diagnostika v tyflopedii " Psychologická diagnostika v tyflopedii " Speciálněpedagogická diagnostika v tyflopedii Studijní literatura a studijní pomůcky: FINKOVÁ, D., LUDIKOVÁ, L., RŮŽIČKOVÁ, V. (2007) Speciální pedagogika osob se zrakovým postižením. Olomouc, VUP. ISBN 978-80-244-1857-5 HYCL, J., VALEŠOVÁ, L. (2003) Atlas oftalmologie. Praha, Triton. ISBN 80-7254-382-2 KRAUS, H. a kol. (1997) Kompendium očního lékařství. Praha, Grada. ISBN 80-7169-079-1 KUCHYNKA, P. a kol. (2007) Oční lékařství. Praha, Grada. ISBN 978-80-247-1163-8 LOPÚCHOVÁ, J. (2011) Základy pedagogiky zrakovo postihnutých. Bratislava: Iris. ISBN 978-80-89239-61-3 LUDÍKOVÁ, L., FINKOVÁ, D., STEJSKALOVÁ, K. (2013) Teoretická východiska speciální pedagogiky osob se zrakovým postižením. Olomouc: UP. ISBN 978-80-244-3700-2 OLÁH, Z. a kol. (1998) Očné lekárstvo. Martin, Osveta. ISBN 80-88824-74-5 REYNELL, J. (1990) Manual for the Reynell-Zinkin Scales. Developmental Scales for Zouny Vissually Handicapped Children. NFER Publishing Company. RÍČAN, P., KREJČIŘOVÁ, D. a kol. (2000) Dětská klinická psychologie. Praha, Grada. ISBN 80-7169-512-2 ROZSÍVAL, P. et al. (2006) Oční lékařství. Praha, Galém Karolinum. ISBN 80-7262-404-0 SVOBODA, M. (1999) Psychologická diagnostika dospělých. Praha, Portál. ISBN 80-7178-327-7 The Wills Eye Manual. (1998) Philadelphia, Lippincott Williams a Wilkins. VÁGNEROVÁ, M. (2004) Psychopatologie pro pomáhající profese. Praha, Portál. ISBN 80-7178-802-3
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
|
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |