Název předmětu | Dramaterapie |
---|---|
Kód předmětu | USS/XZDRA |
Organizační forma výuky | bez kontaktní výuky |
Úroveň předmětu | Doktorský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Zimní a letní |
Počet ECTS kreditů | 7 |
Vyučovací jazyk | Čeština, Angličtina |
Statut předmětu | Povinně-volitelný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
Disciplína seznamuje v prvé části s teoreticko metodologickou bází dramaterapie (vymezení, pojmy, účinné faktory, interdisciplinarita, historie), v druhém sledu se zabývá organizačně metodickou přípravou studentů (struktura sezení a dramaterapeutického procesu, formy, dramakonvence, dramaprojekty, metody a techniky terapeuticko-formativní práce s klienty s různým druhem a stupněm zdravotního postižení). Studijní literatura a studijní pomůcky: EMUNAH, R. (1994) Acting for Real: Drama Therapy Process,Technique and Performance. New York, Brunner. JENNINGS, S. (ed.) (1994) Dramatherapy. London, Routledge. JENNINGS, S. (ed.) (1995) Dramatherapy with children and adolescents.London, Routledge. JENNINGS, S. (1994) TheHandbook of Dramatherapy. London: New Fetter. JENNINGS, S. (ed.) (1998) Dramatherapy. Theory and practice 1. London: New Fetter. JOHNSON, D. R. (1982) Developmental approaches to drama therapy. The Arts in Psychotherapy, 9, 183-189. JOHNSON, D. R. (1992) The dramaterapists "in role". In Jennings, S. (Ed.): Drama therapy: theory and practice. London: Routledge. JOHNSON, D. R. (1992) The dramaterapists "in role". In Jennings, S. (Ed.): Drama therapy: theory and practice. London: Routledge. JOHNSON, D. R. (1998) Drama therapy as an empowering tool. Postmodern Playspaces, č. 3, s. 83-90. JONES, P. (1996) Drama as Therapy. London: Routledge. JUNG, C. G. (1958) The Archetypes and the Collective Uncoscions. London, Routledge. SLAVÍK, J. (2001) Umění zážitku, zážitek umění. Praha, Karolinum. VALENTA, M., MÜLLER, O. a kol. (2009) Psychopedie. Praha, Parta.
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
|
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |