Předmět: Dramaterapie

» Seznam fakult » PDF » USS
Název předmětu Dramaterapie
Kód předmětu USS/XZDRA
Organizační forma výuky bez kontaktní výuky
Úroveň předmětu Doktorský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 7
Vyučovací jazyk Čeština, Angličtina
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
  • Valenta Milan, prof. PaedDr. Ph.D.
Obsah předmětu
nespecifikováno

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Disciplína seznamuje v prvé části s teoreticko metodologickou bází dramaterapie (vymezení, pojmy, účinné faktory, interdisciplinarita, historie), v druhém sledu se zabývá organizačně metodickou přípravou studentů (struktura sezení a dramaterapeutického procesu, formy, dramakonvence, dramaprojekty, metody a techniky terapeuticko-formativní práce s klienty s různým druhem a stupněm zdravotního postižení). Studijní literatura a studijní pomůcky: EMUNAH, R. (1994) Acting for Real: Drama Therapy Process,Technique and Performance. New York, Brunner. JENNINGS, S. (ed.) (1994) Dramatherapy. London, Routledge. JENNINGS, S. (ed.) (1995) Dramatherapy with children and adolescents.London, Routledge. JENNINGS, S. (1994) TheHandbook of Dramatherapy. London: New Fetter. JENNINGS, S. (ed.) (1998) Dramatherapy. Theory and practice 1. London: New Fetter. JOHNSON, D. R. (1982) Developmental approaches to drama therapy. The Arts in Psychotherapy, 9, 183-189. JOHNSON, D. R. (1992) The dramaterapists "in role". In Jennings, S. (Ed.): Drama therapy: theory and practice. London: Routledge. JOHNSON, D. R. (1992) The dramaterapists "in role". In Jennings, S. (Ed.): Drama therapy: theory and practice. London: Routledge. JOHNSON, D. R. (1998) Drama therapy as an empowering tool. Postmodern Playspaces, č. 3, s. 83-90. JONES, P. (1996) Drama as Therapy. London: Routledge. JUNG, C. G. (1958) The Archetypes and the Collective Uncoscions. London, Routledge. SLAVÍK, J. (2001) Umění zážitku, zážitek umění. Praha, Karolinum. VALENTA, M., MÜLLER, O. a kol. (2009) Psychopedie. Praha, Parta.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Doporučená literatura


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC20) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC20) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -