Název předmětu | Kresba mentálně postižených jako diagnostický a terapeutický fenomén |
---|---|
Kód předmětu | USS/XZDKR |
Organizační forma výuky | bez kontaktní výuky |
Úroveň předmětu | Doktorský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Zimní a letní |
Počet ECTS kreditů | 7 |
Vyučovací jazyk | Čeština, Angličtina |
Statut předmětu | Povinně-volitelný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
Disciplína se zabývá především procesní a praktickou stránkou využití kresby v arteterapii osob s mentálním postižením a v diagnostice (ontogeneze dětské kresby a odchylky od normy, kresebné testy a alternativní diagnostické metody v diagnostikování osob s těžkým mentálním postižením). Studijní literatura a studijní pomůcky: BEIRNE-SMITH, M. at al. (1994) Mental Retardation. New York, Macmilan College Publ.Company. ČERNÁ, M. a kol. (2009) Česká psychopedie.Praha, Karolinum. New Persey, Prentice Hall. POLLOWAY, E. A. (1985) Strategie for Teaching Retaredr and Specal Needs Learners. . Columbus, Charles E.Merrill Publ.Comp. RAVER, S. A. (1999) Intervention Strategie for Infants and Toddlers with Special Needs. RAVER, S. A. (2009) Early Childhood Special Education. New Jersey, Pearson Education. SVOBODA, M. a kol. (2001) Psychodiagnostika dětí a dospívajících. Praha, Portál. ŠVARCOVÁ, I. (2000) Mentální retardace. Praha, Portál. VALENTA, M., MÜLLER, O. a kol. (2009) Psychopedie. Praha, Parta.
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
|
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |