Předmět: Speciálně pedagogická diagnostika v somatopedii

» Seznam fakult » PDF » USS
Název předmětu Speciálně pedagogická diagnostika v somatopedii
Kód předmětu USS/XZDGS
Organizační forma výuky bez kontaktní výuky
Úroveň předmětu Doktorský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 7
Vyučovací jazyk Čeština, Angličtina
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
  • Kantor Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
nespecifikováno

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Předmět definuje základní diagnostické oblasti v somatopedii, a to v kontextu věku diagnostikovaného, typu a stupně jeho poruchy mobility. Prezentovány jsou také základní diagnostické situace a diagnostické nástroje využitelné v somatopedické praxi. Vymezeny jsou také základní principy a zásady aplikovatelné v oblasti speciálně pedagogické diagnostiky - somatopedické diagnostiky. Somatopedická diagnostika zde bude pojata také jako východisko pro plánování edukačního, popř. rehabilitačního procesu jedince s poruchou mobility v podobě individuálního vzdělávacího plánu či rehabilitačního plánu, současně bude popsána jako jeden z atributů ovlivňujících zajištění kvality sociálních služeb pro jedince s poruchou mobility, a to zejména s ohledem na standard 5 - individuální plánování. Dále jsou zde definovány instituce, jež se speciálně pedagogickou - somatopedickou diagnostikou zabývají a současně i vymezeny jejich kompetence v oblasti diagnostiky a komplexní rehabilitace osob s poruchou mobility. Studijní literatura a studijní pomůcky: BIGGE, J., BEST, J., S., HELLER, K. (2010) Teaching Individuals with Physical or Multiple Disabilities. New York: Macmillan Publishing Copany. ISBN 0-675-21017-8 BOYLE, T. (2007) Computer tools to assist the diagnosis of dyspraxia. Canterbury: University of Kent. ČÁDOVÁ, E. et al. (2012) Katalog posuzování míry speciálních vzdělávacích potřeb - diagnostické domény pro žáky s tělesným postižením a zdravotním znevýhodněním. Olomouc: Vydavatelství Univerzity Palackého. ISBN 978-80-244-3052-2 ČÁDOVÁ, E. et al. (2012) Metodika práce s žákem s tělesným postižením a zdravotním znevýhodněním. Olomouc: Vydavatelství Univerzity Palackého. ISBN 978-80-244-3308-0 DRUMMOND, R. J., JONES, K. J. Assessment procedures for counselors and helpinf proffesionals. Upper Saddle River: Merrill. ISBN 0131707841 HADJ-MOUSSOVÁ, Z. (2002) Úvod do speciálního poradenství. Liberec: TUL. ISBN 80-7083-659-8 HÁJKOVÁ, V., STRNADOVÁ, I. et al. (2011) Zředěný život. Praha: Somatopedická společnost. ISBN 978-80-904464-1-0 HOOD, A. B. (1991) Assessment in counseling: a guide to the use of psychological assessment procedures. Alexandria: Američan Association for Counseling and Developement. ISBN 1556200749 JANKOVIC, J. et al. (2015) Neurology in Clinical Practice. 7. Vyd. Elsevier. ISBN 978-0323287838 JANKOVSKÝ, J. (2006) Ucelená rehabilitace dětí s tělesným a kombinovaným postižením. Praha: Triton. ISBN 80-7254-730-5 KANTOR, J. et al. (2013) Medicínské aspekty omezení hybnosti. Olomouc: Vydavatelství Univerzity Palackého. ISBN 978-80-244-3709-5 KOLÁŘ, P. (2017) Rehabilitace v klinické praxi. Praha: Galén. ISBN 978-80-7262-657-1 KOLÁŘOVÁ, K. et al. (2013) Jinakost - postižení - kritika. Praha: Slon. ISBN 978-80-7419-050-6 KOUBEISSI, M., NABIL, A. (2017) Epilepsy Board Review. 1.vyd. Springer. ISBN 978-1493967728 KVĚTOŇOVÁ-ŠVECOVÁ, L. (ed.) (2004) Edukace dětí se speciálními potřebami v raném a předškolním věku. Brno: Paido. ISBN 80-7315-063-8 LOSARDO, A. (2001) Alternative approches to assessing young children. Baltimore: Brookes Pib. ISBN 1557664986 MICHALÍK, J. et al. (2011) Zdravotní postižení a pomáhající profese. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-859-3 MITCHELL, D. (2014) What really works in special and inclusive education. 5.vyd. New York: Routledge. MONATOVÁ, L. (2000) Speciálně pedagogická diagnostika z hlediska vývoje dětí. Brno: Paido. ISBN 80-85931-86-9 MORRISON, T. (1993) Stafft Supervision in Social Care. London: Longman. NANDA INTERNATIONAL (2016) Ošetřovatelské diagnózy - definice a klasifikace 2015-2017. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-5412-3 NORLIN, J.W. (2003) Special Education Dictionary. Horsham: LRP Publication. ISBN 1-57834-002-0 POTTER, P. A., PERRY, A. G., STOCKERT, P., HALL, A. (2012) Fundamentals of Nursing. Missouri: Mosby. ISBN 978-0323079334

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Doporučená literatura


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC20) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC20) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -